اخبار داغ

هشدار پکن نسبت به دخالت‌های خارجی در دریای چین جنوبی

هشدار پکن نسبت به دخالت‌های خارجی در دریای چین جنوبی
وزیر امور خارجه چین گفته پکن و اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا باید با یکدیگر همکاری کنند تا آشوب‌گری‌های خارجی در دریای چین جنوبی را خنثی سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) نسبت به دخالت‌های خارجی در دریای چین جنوبی هشدار داد و این گونه اقدامات را آشوبگری توصیف کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه چین در این خصوص گفت پکن و اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا باید با یکدیگر همکاری کنند تا «آشوب‌گری‌های خارجی» در دریای چین جنوبی را خنثی سازند. 
,
 
,
وانگ یی که در حال حاضر به مالزی سفر کرده در این باره جزئیاتی ارائه نکرد. 
,
 
,
پیشتر نیز «هشام‌الدین حسین»، وزیر امور خارجه مالزی، طی یک کنفرانس خبری مشترک گفته بود که مناقشات در مورد دریای چین جنوبی باید از طریق گفتگوی منطقه‌ای و به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.
,
 
,
بر اساس گفته یکی از سخنگوهای ارتش چین روز جمعه ناوشکن «جان مک‌کین» آمریکا وارد آب‌های مورد مناقشه «جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی شد.
,
 
,
این سخنگو که اشاره‌ای به نام او نشده با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی «وی‌چت» نوشته بود: «تقاضا داریم آمریکا فوراً این اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و عملیات‌های نظامی در دریا و هوا را کاملاً کنترل و محدود کند.»
,
 
,
«جزایر پاراسل» نام مجمع‌الجزایری در دریای چین جنوبی است که چین، ویتنام و تایوان بر سر آن مناقشه دارند.
,
 
,
مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی مورد ادعای پنج کشور از جمله چین است. در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد.
,
 
,
آمریکا با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابرهای خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر این مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بارها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه