اخبار داغ

فرمانده انتظامی سمنان در نشست با اصحاب رسانه:

سن 80 درصد از سارقان دستگیرشده زیر 35 سال است/ کاهش 30 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات

سن 80 درصد از سارقان دستگیرشده زیر 35 سال است/ کاهش 30 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات
سردار حسنی گفت: سن 80 درصد از سارقان دستگیرشده در استان، زیر 35 سال و مدرک تحصیلی 99 درصد از آنان، دیپلم و پایین‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با اعلام این مطلب که در شش‌ماهه گذشته 42 هزار تماس با پلیس 110 در استان سمنان برقرار شده است اظهار داشت: بر این اساس، شمار تماس‌ها نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است؛ از این میزان، 21 هزار و 78 تماس یعنی حدود 50 درصد از تماس‌های امسال به عملیات منجر شده است؛ 39 درصد از تماس‌ها نیز مربوط به طلب راهنمایی مردم از پلیس بود؛ بنابراین حدود 90 درصد از تماس‌هایی که با پلیس گرفته شده، کاربردی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حسنی با بیان این که میانگین کشوری حضور پلیس 110 در محل حوادث حدود 10 دقیقه است گفت: این رقم در استان سمنان، تک‌رقمی و حدود 8 دقیقه است.

,

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در کشورهوشمندسازی پلیس است؛ همه همت ناجا بر این قرار گرفته است که بتواند ظرف یک تا دو سال، امکانات موردنیاز برای نیل به چشم‌اندازها در حوزه هوشمندسازی را فراهم کند؛ استفاده از لباس‌های دوربین‌‌دار و بهره‌مندی از یگان پهپادی از جمله اقدامات انجام‌شده در راستای هوشمندسازی پلیس در استان بوده است.

,

حسنی با بیان این که این استان سمنان یکی از 6 استان برخوردار از یگان تکاوری است گفت: کم‌تر از یکسال از عمر این یگان می‌گذرد اما این یگان از امکانات به‌روز و بسیار عالی و نیروهای بسیار آماده برای تأمین امنیت مردم استان، برخوردار است.

,

وی گفت: در ایام شیوع کرونا، فارغ از بیمارستان‌ها و نهادهایی که مستقیما با این بیماری درگیر بودند، نیروی انتظامی پس از کادر درمان، بیش‌ترین درگیری را با این ویروس منحوس داشت.

,

مدرک 99 درصد از سارقان دستگیرشده: دیپلم و پایین‌تر

, مدرک 99 درصد از سارقان دستگیرشده: دیپلم و پایین‌تر, مدرک 99 درصد از سارقان دستگیرشده: دیپلم و پایین‌تر,

فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام این خبر که بیش از 80 درصد از سارقان دستگیر‌شده زیر 35 سال سن داشتند گفت: در شش‌ماه گذشته بیش از 3 هزار نفر به دلیل سرقت دستگیر شدند؛ آمار قابل توجه دیگر این است که 99 درصد از سارقان دستگیرشده، مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر داشتند؛ ما و دیگر دستگاه‌های مرتبط درباره این آمارها پژوهش خواهیم کرد؛ دستگاه‌های دیگر باید در ریشه‌یابی این مسائل به ما کمک کنند تا در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، با توفیق بیش‌تری عمل کنیم.

,

حسنی با بیان این که طی یکسال گذشته 23 هزار و 390 تماس با سامانه 197 برقرار شده است گفت: درصد بالایی از این تماس‌ها مربوط به تقدیر و تشکر یا انتقاد از عملکرد پلیس بوده است؛ شکایات بسیار کم بود و خوشبختانه پیشنهادات خوبی از طریق این سامانه به پلیس ارائه شده است؛ یکایک از تماس‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد و به محتوای آن ترتیب اثر داده می‌شود.

,

یکهزار و 178 مورد غیراخلاقی در فضای سایبری شناسایی شد

, یکهزار و 178 مورد غیراخلاقی در فضای سایبری شناسایی شد, یکهزار و 178 مورد غیراخلاقی در فضای سایبری شناسایی شد,

وی در ادامه با اشاره به کشف 96 درصد از جرائم سایبری در استان سمنان طی یکسال گذشته گفت: در این مدت عوامل 153 مورد از تارنماهایی که در حوزه مواد مخدر فعال بودند و تبلیغ می‌کردند، شناسایی شدند؛ یکهزار و 178 مورد در حوزه جرائم غیراخلاقی در فضای سایبری نیز شناسایی شد؛ پلیس فتا در برخورد با فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی نیز توفیقات بسیاری در استان داشته است.

,

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه با تأکید بر این که هرگونه تحرکات اراذل و اوباش در سطح استان ظرف 24 ساعت در نطفه خفه خواهد شد گفت: هر اوباشی که امنیت مردم را به مخاطره بیندازد، فرمانده انتظامی آن شهرستان باید تا زمان برخورد قاطع، پای کار باشد؛ به ضرس قاطع می‌گویم در حال حاضر اراذل و اوباشی که بخواهد در استان جولان بدهد، وجود ندارد؛ این افراد یا در زندان هستند یا تحت کنترل ما هستند یا از استان ما خارج شده‌اند.

,

حسنی در ادامه با اعلام این خبر که در یکسال گذشته، شاهد 28 درصد کاهش وقوع تصادفات در استان بودیم گفت: شمار مجروحین تصادفات نیز در یکسال گذشته 23 درصد کاهش یافته است؛ خوشبختانه آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات نیز 30 درصد کاهش یافته است؛ البته ما به این میزان کاهش قانع نخواهیم بود؛ هدف ما باید این باشد که آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات به صفر برسد؛ با این وجود توفیقات در این زمینه با همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها مطلوب بوده است.

,

وی با بیان این که به مناسبت هفته نیروی انتظامی، بیش از 40 برنامه به صورت محدود در دست اجراست گفت: کوشیده‌ایم در طرح‌ریزی و اجرای این برنامه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود؛ کارِ امسال ما به دلیل شرایط کرونایی، بیش‌تر رسانه‌ای است و می‌کوشیم اقدامات خود را از این طریق منعکس کنیم؛ برنامه‌های مرتبط با تجلیل از خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی که لازمه آن اجتماع بود نیز به دلیل شرایط به حداقل رسانده‌ایم؛ بر این اساس، کرونا برنامه‌های هفته ناجا را به کلی تحت‌الشعاع قرار داده است.

,

درصد زیادی از مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات، مربوط به جاده‌های فرعی است

, درصد زیادی از مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات، مربوط به جاده‌های فرعی است, درصد زیادی از مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات، مربوط به جاده‌های فرعی است,

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که حدود 4 هزار کیلومتر جاده در استان سمنان وجود دارد گفت: به دلیل وسعت راه‌های مواصلاتی، اساسا این امکان وجود ندارد که پلیس و دستگاه‌های امدادی در همه نقاط این راه‌ها حضور داشته باشند؛ درصد زیادی از مرگ و میر ناشی از تصادفات، مربوط به جاده‌های فرعی است.

,

حسنی همچنین با اجرای طرح «جاده آهنگین» به دلیل آن‌چه که نامناسب بودن راه‌های استان برای اجرای چنین طرحی عنوان کرد، مخالفت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه