اخبار داغ

چشم امید کووید-19 به تعطیلات؛

کرونا باز هم زنگ خطر را به صدا درآورد/ با قاطعیت جلو سفرهای غیرضروری گرفته شود

کرونا باز هم زنگ خطر را به صدا درآورد/ با قاطعیت جلو سفرهای غیرضروری گرفته شود
شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفتند: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با قاطعیت جلوی ترددها و سفرهای غیر ضروری را بگیرد تا شاهد آمار بالای روزانه مبتلایان به این ویروس منحوس نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پاییز و زمستان کرونایی در حالی پیش رو است که به رغم هشدارها اما برخی از شهروندان کووید-19 را جدی نگرفته و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه خانواده یا دوستان خود در پارک ها، بوستان ها، کافه ها و رستوران ها دور هم جمع شده و خوش گذرانی می کنند غافل از اینکه در همین لحظات کامشان تلخ و به ویروس منحوس کرونا ابتلا می شوند.

ابتلا در تجمعات زنگ خطری است که عمده علت آن تعطیلی ها و افزایش سفرها است، هر چند سفر لازمه زندگی و بهانه ای برای تغییر وضعیت جسم و روح است اما نه در گرما گرم جدال با ویروسی منحوس که بر اساس آمارها از ابتدای شیوع تا کنون 508 هزار و 389 نفر در کشور به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد 29 هزار و 70 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گفته محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتدای شیوع این بیماری در سیستان وبلوچستان تاکنون 15 هزار و 307نفر به این بیماری مبتلا شدند و این در حالیست که با وجود شیب آرام موارد مثبت در استان در ۱۰ روز اخیر، به شدت نگرانیم که در فصل سرد سال تعداد بیماران از ظرفیت بستری بیمارستان ها بیشتر شود، اگر چه بررسی های آماری نشان می دهد که ابتلا در مراسم و دید وبازدید های خانوادگی بسیار بالا است.

6 هزار مادر باردار نیازمند سریع واکسن آنفلوانزا

به گفته وی، در حال حاضر 18 هزار مادر باردار در حوزه دانشگاه زاهدان در مرکز استان و در دورترین مناطق روستایی و شهری  خدمات مراقبتی دوران بارداری را دریافت می کنند و از بین این تعداد مادر باردار، ۶ هزار  نفر به دلیل بیماری های زمینه ای  شرایط آنان نسبت به سایر مادران حساس تر است. بر این اساس مادران باردار پرخطر طبق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در اولویت اول تلقیح واکسن بوده و این افراد شامل مادران باردار دارای بیماری زمینه ای و عامل پرخطر در بارداری فعلی و مادران زایمان کرده ای هستند که در دو هفته اول پس از زایمان که بیماری قلبی، فشارخون و دیابت داشته را می شود.

از مسافرت های غیرضرور و حضور در تجمعات جلوگیری شود

اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش در مجل شورای اسلامی دقایقی قبل در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در خصوص بیماری کرونا تصمیمات برعهده ستاد ملی مبارزه با این بیماری است که مصوبات آنها بر مبنای قانون اجرایی می شود، در چنین وضعیتی می طلبید امسال از بازگشایی مدارس جلوگیری به عمل می آمد اما این ستاد اقدام به بازگشایی مدارس کرد.

وی افزود: از آنجایی که مجدد وضعیت مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است پیگیر آن هستیم تا این مهم را مطرح و مصوب کنیم که از برقراری مسافرت های غیرضرور استانی و بین استانی جلوگیری به عمل آید تا شاهد روند کاهشی آمار مبتلایان به ویروس کرونا باشیم.

حسین زهی گفت: در شهرستان خاش به ویژه منطقه تفتان وضعیت مبتلایان به کرونا افزایش داشته به گونه ای که به مدت 2 هفته اقدام به تعطیلی مدارس و ادارات در این بخش به صورت مقطعی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با قوت بیتشری در برنامه روزانه خود بگنجانند تا از شیوع بیشتر به این بیماری کاسته شود.

نماینده مردم خاش تصریح کرد: برپایی مراسمات عزا و عروسی یکی از عمده معضلاتی است که شهروندان باید در اجرای آن مراعات کرده و علاوه بر تعویق مراسمات عروسی در مراسمات عزا نیز پروتکل ها را رعایت و از تجمعات خودداری کنند.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های جدی ما در  ارتباط با تعطیلات چند روزه است زیرا اگر مسیرها مسدود نشود مردم به ویژه به استان‌های شمالی کشور سفر می‌کنند و با این اقدام جان دیگران را به خطر می‌اندازند و از سویی در صورت ابتلا ویروس کرونا را منتشر می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, 6 هزار مادر باردار نیازمند سریع واکسن آنفلوانزا,
,
,
,
, از مسافرت های غیرضرور و حضور در تجمعات جلوگیری شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 اماکنی که در شیوع کرونا نقش دارند، شناسایی و پلمپ شوند

محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در این خصوص گفت: در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان متولی امر اماکنی را که طبق پروتکل های بهداشتی، تهدیدی علیه بهداشت و سلامت مردم است، به قوه قضائیه اعلام کند تا از فعالیت آن دسته از مشاغلی که در شیوع این بیماری نقش پررنگ تری دارند جلوگیری شود.

به گفته وی، نظر به حفظ سلامت شهروندان عزیزمان با توجه به این که پلیس اماکن مقررات خاصی دارد، نیروی انتظامی باید راسا در این امور ورود پیدا و تالارهای متخلف را  پلمپ کند، چراکه این مهم جزو وظایف ذاتی پلیس اماکن که جزوی از نیروی انتظامی است، محسوب می شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا عزم و اراده جدی برای اجرای سختگیرانه پروتکل‌ها ندارد

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم چندی پیش در این خصوص گفت: در گذشته تعطیلی کشور اتفاق نمی‌افتاد اما در حال حاضر این موضوع از اختیارات ستاد و شورای عالی امنیت ملی است البته رهبر معظم انقلاب اختیاراتی را به ستاد ملی مبارزه با کرونا داده که بر این اساس می‌تواند پروتکل‌های سختگیرانه‌ای را پیش‌بینی و اجرا کند.

وی با انتقاد از اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا عزم و اراده جدی برای اجرای سختگیرانه پروتکل‌ها ندارد و به گفتاردرمانی روی آورده است، تصریح کرد: ایشان به طور مداوم بر ضرورت نظارت سختگیرانه بر اجرای رعایت پروتکل‌ها تاکید می‌کند اما در عمل شاهد اقدام موثری نیستیم.

شهریاری اعمال مقررات سختگیرانه برای جلوگیری از سفرهای غیرضرور را از اختیارات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و افزود: متاسفانه رئیس‌جمهور مشابه اقداماتی که در برخی کشورها در رابطه با کرونا انجام می‌شود را در ایران پیاده کرده است البته ما حتی شبیه کشورهای اروپایی هم عمل نکردیم زیرا اقدامات سختگیرانه و محدودیت‌ها و جریمه‌های بالا را برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال کرده‌اند اما ما همه چیز را رها کردیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دست مجلس در شرایط فعلی بسته است در غیر این صورت باید رئیس‌جمهور را به صورت جدی در رابطه با عملکردش به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا بازخواست می‌کرد.
 
انتهای پیام/

,
,  اماکنی که در شیوع کرونا نقش دارند، شناسایی و پلمپ شوند,
,
,
,
,
,
, رئیس ستاد مقابله با کرونا عزم و اراده جدی برای اجرای سختگیرانه پروتکل‌ها ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه