اخبار داغ

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

پرونده ثبت‌نام‌های اقدام ملی مسکن تا اواسط آبان‌ماه بسته می‌شود

پرونده ثبت‌نام‌های اقدام ملی مسکن تا اواسط آبان‌ماه بسته می‌شود
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از سوی وزارتخانه متبوع برای اتمام بررسی شرایط و تشکیل پرونده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا اواسط آبان‌ماه فرصت داده شده که تلاش می‌کنیم تا آن زمان، بخش عمده‌ای از کارهای مربوطه را انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شاهین‌فر در گفت‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در مرحله اول 9 هزار نفر در استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند، اظهار داشت: از ایت تعداد 5 هزار نفر حائز شرایط بودند که واحدهای مربوط به حدود 4 هزار نفر از این متقاضیان، قرعه‌کشی و به پروژه‌ها معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه  واحدهای مربوط به حدود 1300 متقاض نیز هفته آینده قرعه‌کشی می‌شود، خاطرنشان کرد: اسامی این افراد به دلایلی در سامانه مانده بود که اکنون در مرحله انتخاب پروژه هستند و هفته آینده نیز قرعه‌کشی و به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه پس از قرعه‌کشی این متقاضیان، حدود 500 نفر نیز از مرحله اول باقی می‌ماند، افزود: این دسته از متقاضیان نیز دارای مواردی از جمله مالکیتی یا مغایرت ثبت احوالی دارند که خوشبختانه مشکل‌شان اوایل این هفته، حل شده و مهلت 15 روزه برای پرداخت اولین واریزی به آن‌ها داده شده است.

,

وی ادامه داد: این متقاضیان نیز پس از ثبت‌نام اولین واریزی، وارد مرحله انتخاب پروژه و قرعه‌کشی می‌شوند.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه متقاضیان برای پرداخت اولین واریزی 15 روز مهلت دارند، تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت طی این مدت، یک اخطار و مهلت مجدد 15 روزه نیز اعطا می‌شود که در صورت عدم پرداخت مجدد از سامانه حذف می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه فرآیند بررسی شرایط ثبت‌نامی‌های مرحله دوم نیز حدود یک ماه است که آغاز شده، گفت: در مرحله دوم بیش از 16 هزار نفر از استان زنجان در این طرح ثبت‌نام کرده بودند که تاکنون حدود 8 هزار نفر، حائز شرایط شناخته شده‌اند.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه شرایط بقیه متقاضیان در حال بررسی است، اظهار داشت: با وجته به شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، روزانه بین 200 تا 250 نفر برای تکمیل مدارک و تشکیل پرونده معرفی می‌شوند.

,

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا فرآیند تشکیل پرونده ثبت‌نامی‌های مرحله دوم تا اواسط یا نهایتاً اواخر آبان‌ماه به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: این دسته از متقاضیان نیز پس از پالایش، تکمیل مدارک و تشکیل پرونده و تایید نهایی برای افتتاح حساب بانکی معرفی می‌شوند.

,

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی 24 هزار واحد از مسکن ملی در شهر زنجان آغاز شده است، گفت: در شرق شهر زنجان، کارهای عمرانی از روی زمین و فونداسیون انجام می‌شود اما در غرب زنجان در حال طراحی و مطالعه بوده و در مراحل پایانی تایید نقشه قرار دارد.

,

شاهین‌فر در خصوص واریزی‌های مراحل بعدی متقاضیان اظهار داشت: در صورتی که بخواهیم پروژه‌ها را 2 ساله به پایان برسانیم هر سال حداقل باید 2 مرحله آورده نقدی از متقاضیان دریافت شود.

,

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، متقاضیانی که 40 میلیون تومان اولیه را واریز کرده‌اند این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری، یک مرحله دیگر نیز واریزی داشته باشند.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه نحوه واریز آورده متقاضیان اهمیت زیادی در ساخت پروژه‌ها دارد، تاکید کرد: هر اندازه که متقاضیان، آورده خود را در موعد مقرر پرداخت کنند به همان اندازه در پیشرفت پروژه‌ها موثر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه