اخبار داغ

امام جمعه یزد:

مالیات باید در کشور نظام‌مند شود

مالیات باید در کشور نظام‌مند شود
آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت نظام‌مند شدن مالیات در کشور تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش نمایندگان استان یزد برای پیگیری رفع مشکلات صنایع و بخش خصوصی یزد اظهار داشت: یزدی‌ها مشکل چندانی در زمینه پرداخت مالیات ندارند و کسبه آن از دیرباز به راحتی مالیات خود را پرداخت می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه کسبه و اصناف یزد اکنون نیز در پرداخت مالیات اهتمام دارند، افزود: یکی از خواسته های اصناف و بازاریان یزد برای پرداخت مالیات، حساب شده و با برنامه بودن اصول پرداخت مالیات است.

,

امام جمعه یزد با بیان اینکه متاسفانه نظام مالیاتی ما کامل نیست، ادامه داد: برخی معافیت های مالیاتی اجحاف است و معادن و صنایعی که میلیارد میلیارد درآمد دارند، به دنبال معافیت یا فرار مالیاتی هستند اما مالیات کسبه ای که درآمد خرد دارند، به موقع و با سختگیری دریافت می شود که این بی نظمی ها مشکل ساز است و باید اصلاح شود.

,

ناصری با تاکید بر توجه نسبت به ضعفا عنوان کرد: مردم تحت فشار زندگی هستند و شرایط بسیار سخت است و اجناس و کالاها نجومی افزایش قیمت پیدا کرده و لازم است اقتصاد دانان حرکتی انجام دهند.

,

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یزد همواره در وصول مالیات از استانهای پیشرو در کشور بوده است، تصریح کرد: با این وجود همیشه در اختصاص بودجه به یزد بی توجهی شده در حالی که باید به یزد تشویقی نیز داده شود.

,

وی تاکید کرد: سیستم اخذ مالیات باید نظام‌مند شود و مسئله مالیات باید به نحوی جدی باشد که برخی افراد نتوانند از آن شانه خالی کنند.

,

ناصری با اشاره به اینکه معادن جزو انفال هستند و به آنها خمس نیز تعلق می گیرد، افزود: معادن دولتی عوارض می دهند و معادن خصوصی نیز که سودهای کلان می دهند علاوه بر خمس باید مالیات نیز پرداخت کنند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا نرخ تولید کالا در کارخانه ها کاهش یابد، عنوان کرد: برخی به دنبال سودهای بی حساب و کتاب هستند در حالی که اگر سودها بر اساس ضوابطی به کالاها تعلق بگیرد، اجناس با قیمت مناسب تری به دست مردم می رسد.

,

ناصری تاکید کرد: تولیدکنندگان نباید تقصیر گرانی را به گردن افزایش نرخ ارز بیاندازند بلکه باید با قناعت به سود کمتر، مردم را در این شرایط سخت همراهی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه