اخبار داغ

معاون بهزیستی لرستان:

شناسایی ۵۵۵ کودک کار در لرستان/ طرح ساماندهی اجرا می‌شود

شناسایی ۵۵۵ کودک کار در لرستان/ طرح ساماندهی اجرا می‌شود
کریمیان، معاون بهزیستی لرستان گفت: طبق آخرین بررسی ها 555 کودک کار در لرستان شناسایی شده که برای ساماندهی آنها اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان کریمیان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در آخرین بررسی از کودکان کار که در شهریورماه امسال انجام شد تعداد ۵۵۵ کودک کار در استان شناسایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: برنامه ای کامل بازنگری شده که این بازنگری برای ساماندهی کودکان کار است و در طرح جامعی که در نظر گرفته شده با محوریت سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد  که جلسه اولیه برگزار گردید و منتظر ابلاغ آیین نامه هستیم.

,

کریمیان تصریح کرد: در همین راستا مجموعه اقداماتی باید توسط مراکزی که حامی هستند انجام شود، که ساماندهی مناسبی از هر لحاظ چه از نظر خانواده، کودکان کار و مسائل و مشکلات صورت گیرد.

,

وی بیان کرد: این طرح در نظر گرفته شده و در صورت ابلاغ و تامین اعتبار می تواند بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات کودکان کار را کاهش دهد.

,

معاون بهزیستی لرستان اظهار داشت: در صورتی که این طرح اجرایی شود اگر باز هم کودک کار مشاهده شود دلیل بر کودک آزاری است.

,

وی با اشاره به کودکان کار بازمانده از تحصیل بیان کرد: برخی از کودکان کار به دلایلی از تحصیل بازمانده اند که با هماهنگی آموزش و پرورش در تلاش هستیم تا شرایط لازم برای ادامه تحصیل این افراد مهیا شود.

,

کریمیان عنوان کرد: کودکان کار به دلایلی مختلفی کار می کنند که تعدادی به دلیل فقر، برخی به دلیل اعتیاد والدین و عده ای هم به دلایل دیگر کار می کنند که با اجرای طرح جدید مشکلات در این بخش کاهش می یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه