اخبار داغ

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد:

کمک مومنانه، برگرفته از سیره عملی پیامبر اکرم(ص) است/ امت‌های مسلمان با عمل خود اسلام را به جهان معرفی کنند

کمک مومنانه، برگرفته از سیره عملی پیامبر اکرم(ص) است/ امت‌های مسلمان با عمل خود اسلام را به جهان معرفی کنند
حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد به بیان ویژگی های شیعه واقعی پرداخت و گفت: عمل به سیره عملی و رفتاری پیامبر اکرم(ص) تنها راه نجات بشر در شرایط کنونی حاکم بر جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تبیین ویژگی ها و خصلت های پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: شیعه واقعی کسی است که در عمل از آموزه های اسلام،پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) پیروی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را برای ما بهترین الگو قرار داده است، گفت: حضرت رسول اکرم(ص) بهترین مسیرهای زندگی برای سعادتمند شدن را پیش روی انسان قرار داده تا ما با حساب و کتاب زندگی کنیم.

,

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه سخنان خود به سبک زندگی اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این شیوه زندگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است در واقع پیروی از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

,

وی از مومنین به ویژه جوانان خواست تا با الگو قرار دادن زندگی پیامبر اکرم(ص) و عمل به معارف اهل بیت(ع) سعادتمند شوند.

,

امام جمعه پارس آباد تصریح کرد: شخصی که مسلمان است و عنوان اسلام را با خود به یدک می کشد، باید مراقب باشد تا عمل، رفتار، گفتار و کردار و کسب و کار وی منطبق با آموزه های اسلام باشد.

,

وی اهمیت رعایت اخلاقیات در زندگی مسلمانان را یادآور شد و گفت: یک فرد مسلمان در همه مراحل زندگی خود از محیط خانواده گرفته تا محل کار و روابط اجتماعی، اخلاق مدار باشد چراکه برای یک مسلمات صرف ادعای اسلامی بودن کافی نیست و باید به آموزه های اسلام در تمام مراحل و لحظه به لحظه مسیر زندگی عمل کند.

,

امام جمعه پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به حیله های دشمنان اسلام در مخدوش کردن احساسات مسلمان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام از قدیم الایام با شیوه های مختلف در صدد بوددن تا به بهانه های مختلف همچون توهین به مقدسات اسلام، آنها را عصبانی کرده  و چهره ای غیر واقعی از اسلام را به تصویر بکشند تا جلوی پیشروی این دین الهی در غرب را بگیرند، بنابراین لازم است ملت های مسلمان با درک شرایط و بصیرت لازم برابر این اعمال شیطانی بصورت متحد و منسجم واکنش نشان داده  و با پیگیری از مجامع حقوقی جهانی ضمن رسوا کردن دشمنان، پاسخ محکمی نیز به مستکبران بدهند.

,

وی با بیان اینکه توهین های دشمنان اسلام از دانمارک گرفته تا فرانسه بیانگر ماهیت واقعی آنها است، گفت: دشمنان با اینگونه اعمال در ماقع ماهیت پلید خود را بیش از گذشته به جهانیان نشان می دهند و الا با این کارها ذره ای از عظمت و جلالت نبی مکرم اسلام(ص) کاسته نمی شود.

,

حجت الاسلام باقری بنابی خواستار واکنش یکپارچه و متحدالشکل جوامع اسلامی به توهین کنندگان به مقدسات اسلام شد و گفت: مسلمانان باید با اتحاد و همدلی درس عبرت فراموش نشدنی به مستکبران و کافران بدهند.

,

 وی یکی از این درس ها را ترویج سبک زندگی اسلامی در جهان عنوان کرد و گفت: نشان دادن چهره واقعی اسلام به جهان بهترین واکنش در برابر توهین کنندگان به اسلام است.چراکه امروز امنیت، آرامش، شادابی و نشاط تنها در امت های اسلامی وجود دارد.

,

حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان روایتی از امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: کمک مومنانه امروز در واقع برگرفته از تعالیم ائمه معصومین(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

,

وی به کمک های آشکار و مخفیانه ائمه معصومین(ع) به محرومین و مستضعفین جامعه اشاره کرد و گفت: زمانی که امام حسن(ع) در مسجد معتکف بودند  و مشکلی برای یکی از مسلمانان پیش آمده بود، ایشان برای حل گرفتاری آن مومن داوطلبانه از مسجد بیرون آمدند و در پاسخ به ممانعت ابن عباس که شرایط اعتکاف را یادآور شده بودند حدیثی از پیامبر اکرم(ص) را متذکر شده و اعلام داشتند؛ رسول خدا(ص) فرمودند کسی که در راستای حل مشکلات مومنین و گره گشایی از زندگی انها قدم بردارد خداوند متعال ثواب 9هزار سال عبادت را به وی عطا می کند و این خود بیانگر اهمیت کمک مومنانه در شرایط کنونی جامعه ا ست.

,

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه زندگی ائمه معصومین(ع) چراغ راه سعادت بشریت است، گفت: در شرایطی فعلی که دشمنان اسلام با انواع و اقسام هجمه ها قصد به انحراف کشاندن جوانان را دارند، ترویج سبک زندگی اسلامی و عمل به رهنمودهای ائمه معصومین(ع) بهترین روش پیشگیرانه از وقوع وقایع تلخی است که امت های مسلمان را به خطر بیاندازد.

,

وی نقش ریش سفیدان در خانواده ها و محلات را یادآور شد و گفت: ریش سفیدان با پیروی عملی از سیره پیامبر اکرم(ص)  و ائمه معصومین(ع) می توانند ضمن گره گشایی از مشکلات زندگی مردم، توطئه های دشمنان را نیز خنثی کنند.

,

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: شیعه واقعی کسی است که در عمل پیرو پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) باشد تا با گره گشایی از زندگی مردم زمینه های سعادت آنها را در دنیا و آخرت فراهم کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه