اخبار داغ

عالم اهل سنت هرمزگان؛

الگو گیری از ایثار و از خودگذشتگی امام‌حسن(ع) لازمه جامعه امروز است

الگو گیری از ایثار و از خودگذشتگی امام‌حسن(ع) لازمه جامعه امروز است
شیخ بازماندگان گفت:امام حسن (ع) یکی از گل های خوشبوی رسول خدا (ص) است که شناخت ابعاد و ویژگی ها و سنت زندگی ایشان بر همه مسلمانان واجب و ضروری است و جامعه به ویژه قشر جوان باید ویژگی امام بزرگوار را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسن بازماندگان عالم اهل سنت و امام جمعه اهل سنت بندر پل هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به بررسی ابعاد شخصیتی آن امام بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: مطالب فراوانی در کتب معتبر علمای جهان اسلام در مورد ویژگی های برجسته شخصیتی اولین فرزند علی ابن ابی طالب ذکر شده است؛ و علمای اهل سنت از آن امام بزرگوار با عنوان آقای بردباری یاد می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

عالم اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) منبع آرامش در زمان خود بود افزود: ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام حسن (ع) باعث شد مردم آن حضرت را از جان شیرین خود بیشتر دوست داشته باشند و در سخنرانی ایشان همیشه حضور داشته باشند.

,

بازماندگان تصریح کرد:امام حسن مجتبی (ع) پناهگاه مستمندان و تهی دستان و نقطه امید درماندگان بود و در طول زندگی گهر بارشان هیچ فقیری را از در خانه خود نا امید بر نگرداند.

,

وی امام حسن (ع) را دارای حسن سلوک خاص دانست که زبانزد زمان خود بود.و تاکید کرد: کریم اهل بیت (ع) شخصیت بسیار برجسته ای داشتند که در زمان خود زبانزد خاص و عام و شبیه ترین افراد به حضرت رسول (ص) بود.

,

عالم اهل سنت استان هرمزگان زندگی امام حسن (ع)را سرشار از ایثار، صلح، حسن اخلاق و از خودگذشتگی خواند و خاطر نشان کرد: امام حسن (ع) یکی از گل های خوشبوی رسول خدا (ص) است که شناخت ابعاد و ویژگی ها و سنت زندگی ایشان بر همه مسلمانان واجب و ضروری است و جامعه به ویژه قشر جوان باید ویژگی امام بزرگوار را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه