اخبار داغ

یک کارشناس مدیریت بحران در گفت‌وگو با دانا:

پروتکل ها رعایت نشود، تهران را باید تعطیل کنیم/ برخی بدون آگاهی دیگران را به کرونا مبتلا می‌کنند

پروتکل ها رعایت نشود، تهران را باید تعطیل کنیم/ برخی بدون آگاهی دیگران را به کرونا مبتلا می‌کنند
یک کارشناس مدیریت بحران گفت: اساسا قرنطینه راه حل اصلی نیست اما اگر هیچ راهی برای کاهش آمار مبتلایان کرونایی نداشته باشیم باید تهران را تعطیل کنیم.
[

عباس استاد تقی‌زاده، کارشناس مدیریت بحران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: توجه به ظرفیتهای بیمارستان ها یک اصل مهم است، در فاز نخست کرونا تخت های بیمارستانی بسیار زیادی ایجاد شد و در شرایط بحرانی می تواند این ظرفیتها تا 30درصد وضعیت کنونی افزایش پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره برپایی نقاهتگاه‌ها گفت: بحران شیوع کرونا در کشور به آن مرحله ای نرسیده که بخواهیم مانند فاز نخست کرونا به برپایی نقاهتگاه ها نیاز داشته باشیم، در عین حال در آن زمان مبتلایانی که نمی‌توانستند در بیمارستان یا خانه بمانند در نقاهتگاه ها بستری می شدند و طول درمان خود را طی می کردند.

,

امیدواریم مبتلایان به کرونا آنقدر افزایش پیدا نکنند که نقاهتگاه‌ها برپا شوند

, امیدواریم مبتلایان به کرونا آنقدر افزایش پیدا نکنند که نقاهتگاه‌ها برپا شوند, امیدواریم مبتلایان به کرونا آنقدر افزایش پیدا نکنند که نقاهتگاه‌ها برپا شوند,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابراز امیدواری درباره کاهش آمار مبتلایان به کرونا، عنوان کرد: امروز بیماران تخت های بیمارستانی افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که تقریبا در ازای 3بستری یک نفر از بیمارستان ها ترخیص می شود و امیدواریم آمارهای مبتلایان به کرونا آنقدر افزایش پیدا نکند که مجبور به ایجاد نقاهتگاه ها شویم.

,

وی توجه به پروتکل های بهداشتی را یک اصل دانست و خاطرنشان کرد: به رغم هشدارهای بهداشتی درباره کرونا اما برخی از مردم همچنان به کرونا توجه نکرده و خطرات آن را دست کم می گیرند، کما اینکه استفاده از ماسک در میان مردم به زیر 50درصد رسیده است.

,

برخی‌ها می‌گویند مبتلا نمی‌شویم اما مردم را مبتلا می‌کنند

, برخی‌ها می‌گویند مبتلا نمی‌شویم اما مردم را مبتلا می‌کنند, برخی‌ها می‌گویند مبتلا نمی‌شویم اما مردم را مبتلا می‌کنند,

مشاورعالی پیشین سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: برخی دیگر از مردم می گویند که ما به کرونا مبتلا نمی شویم و مقاوم هستیم اما آنها نمی دانند که می توانند افراد ضعیف و سالمند جامعه را مبتلا کرده و حتی آنها را تا کام مرگ بکشانند.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا نیاز به قرطنینه تهران است، پاسخ داد: بنده معتقدم نباید فعالیتهای مردم تعطیل شود بلکه اگر فاصله اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و ... رعایت شود نیازی به تعطیل کردن نیست و اساسا قرنطینه راه حل اصلی نیست اما اگر هیچ راهی برای کاهش آمار مبتلایان کرونایی نداشتیم می توانیم در آن صورت تهران را تعطیل کنیم.

,

 برخی‌ها همچنان بدون توجه از کنار توصیه های پزشکان عبور می‌کنند

,  برخی‌ها همچنان بدون توجه از کنار توصیه های پزشکان عبور می‌کنند,  برخی‌ها همچنان بدون توجه از کنار توصیه های پزشکان عبور می‌کنند,

استاد‌ تقی‌زاده تأکید کرد: مردم باید به توصیه های خدمات دهندگان سلامت درباره کرونا گوش فرا دهند و این مطلوب واقع نیست که همچنان بدون توجه از کنار توصیه های پزشکان عبور کنند.

,

وی با مروری بر نحوه مواجهه مردم با کرونا در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در آن ایام مردم با همکاری بسیار بالا با کادر درمان و مسئولان و محدودیت در سفرها و رفت و آمدهای خود توانستند آمارهای مبتلایان به کرونا را کاهش دهند اما این در حالی است که امروز سطح بی توجهی به این ویروس افزایش یافته و مردم باید بدانند که کرونا جدی است و باید در کنار دولت به وظایف خود که همان رعایت پروتکل های بهداشتی است عمل کنند.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه