اخبار داغ

غفلت وزیر ارتباطات از شبکه "ابله پروری" اینستاگرام؛

ولنگاری مجازی در آشفته بازاری شبکه‌های اجتماعی/ دسیسه‌های دشمن در فضای مجازی پاکسازی نمی‌شود

ولنگاری مجازی در آشفته بازاری شبکه‌های اجتماعی/ دسیسه‌های دشمن در فضای مجازی پاکسازی نمی‌شود
غفلت از ولنگاری در فضای مجازی باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است که مورد استفاده دشمن قرار گرفته وحال وقت آن رسیده تا وزیر ارتباطات غفلت خود از فضای مجازی را جبران کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، اینستاگرام بعنوان یک شبکه اجتماعی حدود 10 سال است که به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده و هر کاربری با هر سطح و جایگاهی در جامعه قادر به اشتراک گذاشتن تصاویر وفیلم در بین دنبال کنندگان خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

این برنامه با توجه به استقبال زیاد کاربران فضای مجازی و همچنین جذابیت های موجود در این برنامه سود فراوانی را برای سرمایه گذاران آن به همراه داشته اما این برنامه با هدف به اشتراک گذاشتن حالات خاص و لحظات شاد خود برای بهتر دیده شدن در بین دنبال کنندگان به شکل گرفت.

,

بدون تردید گردانندگان و صاحبان این برنامه که فقط چند سرمایه گذار معمولی نیستند، هدفهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور دارند، ولی آیا این اهداف تنها به رشد این برنامه اجتماعی و افزایش سود حاصله از تبلیغات خلاصه می شود؟

,

در حقیقت تاثیرات شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام را که قدرت بازنشر و انتقال اخبار زیادی در سراسر دنیا دارد را نمی توان کتمان کرد.

,

حال در رابطه با همین موضوع چنانچه خبری کذب یا اشتباه منتشر شود و باتوجه به قدرت انتشار این شبکه اجتماعی چگونه میتوان آن را اصلاح کرد؟یا اصلا قابل اصلاح است؟

,

در چند سال گذشته شاهد برخی ناهنجاری هایی پدید آمده در اینستاگرام نظیر جعل هویت، تهدید و ارعاب، آزار و اذیت و توهین به مقدسات هستیم که با توجه به فعال بودن گزینه گزاش پست در این برنامه آیا پیگیری های لازم بعمل آمده است؟

,

در این میان رسانه های غربی نیز معترف شدند که با توجه به معضلات پدیدار شده در بین تمامی جوامع توسط این شبکه اجتماعی و فراگیر شدن در سطح جهان، اینستاگرام به یک پایگاه ابله پروری تبدیل شده است.

,

 

,

, ,

 تحمیل فرهنگ غرب گرایانه در شبکه های اجتماعی

,  تحمیل فرهنگ غرب گرایانه در شبکه های اجتماعی,  تحمیل فرهنگ غرب گرایانه در شبکه های اجتماعی,

در همین رابطه نیز شاهد تحمیل فرهنگ های غلط و غرب گرایانه مورد نظر خود (گردانندگان اینستاگرام) که در آن اهمیت خانواده هیچ رنگ و بو و تعریف خاصی ندارد و باعث فروپاشی نظام خانواده و از بین رفتن آداب و سنن جوامع می شود، هستیم که بدون شک این عمل در مورد کشورمان ایران که یک کشور اسلامی و پایبند به شکل گیری خانواده است، شدت بیشتری دارد.

,

در کشورمان در همان سال های ابتدایی فعالیت اینستاگرام در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرد، به طوری هم اکنون میلیون ها کاربر از کابران این برنامه را شامل می شوند که به طبع آن مشکلات و معضلات متاثر از این شبکه جامعه ما را نیز بی نصیب نگذاشته است؛ از جمله این معضلات می توان به شکل گیری شاخ های اینستاگرامی، بازیگران دسته چندم سینما که در رابطه با کار در حیطه کاری خودشان ناتوان بودن ولی با عرض اندام در اینستاگرام و دخالت در تمامی مسائل روز کشور اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و جریحه دار کردن احساسات مردم خودی نشان دادند، شک نکنید که چه بسا در این راه موفق هم بودند.

,

معرکه گیری اراذل و اوباش که جرم و جنایتی گله ای از آنها ندارد و به عنوان قهرمان و الگوی جوانان و نوجوانان خود را معرفی کرده و با واکنش های زیادی هم همراه شده که از جمله ان می توان به بازتاب مراسم تشییع جنازه یکی از همین اراذل و اوباش که به جرم قتل و شرارت دستگیر شده بود و به دست یکی از هم پالگی خودش کشته شد، اشاره کرد.

,

همین علت است در چند روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری عاملین انتشار تصاویر خانوادگی یکی از شهروندان ایلامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد که به همین بهانه، انتشار تصاویر خانوادگی را به عنوان چالش و یکی از معضلات این روزهای فضای مجازی را مورد بحث قرار داده است.

,

در چند سال گذشته به کرات شاهد خبرهایی از این دسته اخبار و همچنین خبرهای مبنی بر قتل، خودکشی و اخاذی متاثر از همین انتشار فیلم و تصاویر خصوصی در جامعه هستیم که جدای از این موارد ذکر شده به دلیل قومی بودن استان ایلام صدمات روحی و روانی جبران ناپذیر زیادی برای دیگر افراد خانواده و حتی اقوام دورتر نیز بدنبال داشته و تا سالها از اذهان پاک نخواهد شد.

,

انتشار تصاویر خانوادگی چالش این روزهای مجازی

, انتشار تصاویر خانوادگی چالش این روزهای مجازی, انتشار تصاویر خانوادگی چالش این روزهای مجازی,

اما موضوعی که بیشتر از موارد ذکر شده مطرح و مدتی است در کشورمان و به طبع آن در ایلام به وجود آمده، انتشار تصاویر خانوادگی است و بدتر از آن انتشار تصاویر با وضعیت نامناسب و به دور از شان و منزلت ما ایلامی ها که هیچ گونه شئوناتی در آن تصاویر منتشر شده رعایت نمی شود.

,

در کدام نقطه از گذشته نه چندان دور ما از این بی غیرتی ها وجود داشته و یا با کدام آیین دینی و مذهبی ما مطابقت دارد که حال ما به این ذلت که دودش فقط به چشم خود ما می رود، حرکت می کنیم.

,

حال وقت آن نیست که مسئولین و در راس آنها وزیر ارتباطات از خواب غفلت بیدار شده و چاره ساز حل این مشکل باشند؟ البته اگر خود را به خواب نزده باشند.

,

اگر امروز به فکر جلوگیری از این پدید شوم طراحی شده نباشیم در چند سال آینده هیچ وجه تمایزی بین ما غرب وجود نخواهد داشت و چه بسا آنها از رفتارهای ما عبرت آموزی خواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه