اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال بختیاری:

تغییرات در حوزه مدیریت و پیمانکاری سد غدیر باباحیدر/ طرح سد غدیر باباحیدر 12 ساله شد

تغییرات در حوزه مدیریت و پیمانکاری سد غدیر باباحیدر/ طرح سد غدیر باباحیدر 12 ساله شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال بختیاری در سفر به شهرستان فارسان از خرید اراضی روستاهای سپیدانه، کوانک و امیدآباد برای تملک محدوده سد غدیر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ عملیات اجرایی  سد غدیر باباحیدر از یازده تیر 1387 آغازشده و قرار بوده که ظرف 32 ماه پایان‌یافته و به بهره‌برداری برسد، ظاهراً! به دلیل کمبود اعتبار، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
 
سد غدیر باباحیدر در شهرستان فارسان قرار است که آب شرب ساکنان این شهرستان را تأمین کند، محل احداث سد مخزنی غدیر در استان چهارمحال بختیاری در فاصله 47 کیلومتری شهرستان شهرکرد و حدوداٌ 3 کیلومتری غرب شهر باباحیدر و 4.1 کیلومتری شمال شرقی روستای امیدآباد بر روی رودخانه سراب باباحیدر قرار دارد.
 
منبع اصلی تأمین آب این طرح از دو سرشاخه سراب و بردی تشکیل گردیده که شاخه اصلی آن سرشاخه سراب است که از طریق چشمه پرآب سراب تغذیه می‌گردد.
 
اهداف این طرح شامل تأمین آب شرب و صنعتی، تأمین آب موردنیاز اراضی کشاورزی پایاب حوضه به میزان 1450 هکتار و ذخیره‌سازی و تنظیم آب رودخانه سراب است. گفتنی آن‌که طول تاج سد: 624 متر و ارتفاع آن از سنگ‌بستر به 68 متر می‌رسد و از نوع خاکی- سنگریزه‌ای است.
 
این پروژه آب شرب شهرستان را تأمین می‌کند که 441 لیتر آب بین شهرها و روستاها توزیع و پیش‌بینی‌شده است که طی سال‌های آینده اجرایی خواهد شد.

نادری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در سال 96 در سفر به شهرستان فارسان گفت: مجموعاً پروژه سد غدیر باباحیدر 76 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای این پروژه 70 میلیارد تومان دیگر اعتبار پیش‌بینی می‌شود و امیدواریم با تأمین اعتباری که داریم تا پایان سال 97 بدنه این پروژه را به اتمام برسانیم.

حجم قابل توجهی از پروژه سد غدیر باباحیدر کار شده است

به گزارش جهانبین نیوز؛ فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال بختیاری در سفر به شهرستان فارسان گفت: طی بازدیدی که به همراه نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس از سد غدیر باباحیدر داشتیم تفاوت عملیات که در پروژه مشاهده شد قابل محسوس بود.
 
وی در ادامه افزود: این پروژه شامل دو بخش است یک ساخت بدنه دو تزریق پرده آب‌بند در تکیه‌گاه‌های چپ و راست بود که در گذشته شروع نشده ، عملیات اجرایی آن از این ماه بوده که تا کنون حجم قابل توجهی از این کار آغاز شده است.

کریمی با اشاره به اینکه  تعداد ماشین‌آلات پروژه عملیات خاکی کم بود و به همین خاطر پروژه برای مدت محدودی تعطیل شده است گفت: تغییراتی در حوزه مدیریت پروژه  و مدیریت پیمانکار انجام شده که این تغییرات باعث شد حجم و تعداد ماشین‌آلات و تعداد کارشناسان تأثیرگذار باشد و پروژه تغییرات قابل‌توجهی داشته باشد.
 
وی به مهم بودن تملک این پروژه اشاره کرد و گفت: حدود و حریم تراز مخزن سد را به‌وسیله کارشناسان در دستور کار قرار داده‌ایم که میزان تملک و میزان سطحی که در حوزه آبگیری قرار می‌گیرد مشخص شود.

کریمی با تاکید بر اینکه  در بخش حقوقی بحث تملک جاده مخز با سرعت بیشتری کار می‌کنند تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد به بار نشستن این پروژه باشیم اذعان داشت: این پروژه نزدیک به  75 درصد پیشرفت داشته است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حجم قابل توجهی از پروژه سد غدیر باباحیدر کار شده است ,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه