اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

لغو تحریم های تسلیحاتی، شکست آمریکا و پیروزی قاطع جمهوری اسلامی ایران بود

لغو تحریم های تسلیحاتی، شکست آمریکا و پیروزی قاطع جمهوری اسلامی ایران بود
جعفر قنادباشی با بیان اینکه رفع تحریم های تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت می تواند ضربه ی اولی برای ریزش دومینوی سایر تحریم ها علیه جمهوری اسلامی باشد گفت: با این اتفاق هیمنه ی آمریکا در نظر بقیه کشورهای جهان سومی که از این به ظاهر ابر قدرت ترس دارند شکسته و ناحق بودن این دولت برای شورای امنیت مسجل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ رفع محدودیت های تسلیحاتی در روز یکشنبه ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۷ مهرماه ۹۹ ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به صورت خودکار انجام شد و نیازمند هیچ اقدام دیگری از سوی این شورا نمی باشد. این اتفاق در درجه اول به دلیل شکست آشکار سیاست های آمریکا درهدایت جهان به نفع دیدگاه های خود و بعد به دلیل آشکار شدن ماهیت این سیاست ها در اذهان جهانی و سازمان ملل متحد حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

خبرنگار ما در گفت و گویی حول همین موضوع با جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی به تشریح زوایای این رویداد سیاسی پرداخته است.

,

قناد باشی با بیان اینکه ما تا کنون در برهه ای بودیم که آمریکا و دنیای غرب کوشش می کرد بیشترین فشارها را از نظر معاملات تسلیحاتی به ما وارد کند گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد این است که طبق قطعنامه سازمان ملل تحریم های تسلیحاتی دیگر علیه ایران نمی تواند انجام شود.

,

وی با اشاره به شرایط جدیدی که این قطع نامه می تواند بر روابط بین المللی ایران در زمینه های اقتصادی و دفاعی ایجاد کند، تصریح کرد: این اتفاق می تواند ضربه ی اولی باشد برای ریزش دومینوی سایر تحریم ها علیه جمهوری اسلامی چون با این اتفاق هیمنه ی آمریکا در نظر بقیه کشورهای جهان سومی که از این به ظاهر ابر قدرت ترس دارند شکسته و ناحق بودن این دولت برای شورای امنیت مسجل شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه موضوع مهم شکست مفتضحانه ی آمریکاست افزود: آمریکا نتوانست در جوامع قانونی جهان تمدید تحریم ها را موجه جلوه دهد و در شورای امنیت به شکل خجالت آوری با طرح تمدید تحریم هایش تنها ماند. روی دیگر سکه ی شکست آمریکا پیروزی قاطع جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی درادامه با ارزیابی شکست آمریکا در ۲ وجهه ی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت این کشور استکباری خاطر نشان کرد: آمریکا طبق برنامه های بلند مدتش در تمام دوره های بعد از انقلاب به ویژه در آخرین دولت خود یعنی در زمان ریاست ترامپ در صدد بوده دامنه تحریم ها را تا حداکثر ممکن افزایش دهد تا ایران را برای پذیرش شرایط زورگویانه ی خود به زانو درآورد و این شکست، شوک بزرگی علیه سیاست تداوم و گسترش دامنه تحریم ها از سوی آمریکا است.

,

قناد باشی با بیان اینکه چهره ی واقعی آمریکا به لطف خداوند هر روز در اذهان جهان آشکارتر می شود افزود: ابرقدرتی که همیشه می خواست قدرتش را به رخ جهانیان بکشد امروز در نظر جامعه جهانی شکست خورده و ضعیف است.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: همین شکست می تواند برای کشورهایی که از ترس آمریکا تحریم های اقتصادی را علیه ما اعمال می کنند نشانه ی ضعف و افول آن باشد. این سر افکندگی پاسخ رئیس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه و بقیه مقامات آمریکایی است که علنا اظهار می کنند هر چه بتوانند برای تحریم و تضعیف ایران کم نمی گذارند.

,

وی همچنین درخصوص چشم اندازهای کوتاه مدت نابود شده ی آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آمریکایی ها از حدود ۶ ماه پیش برای واقعه ی امروزوعدم لغو تحریم های تسلیحاتی وارد عمل شدند و متخصص ترین حقوق دانان را به کار گرفتند و از تمام موسساتی که فکر می کردند می توانند در این مسئله چاره ای کنند کمک خواستند اما همه ی تیرهایشان به سنگ خورد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با ابراز خوشنودی از اینکه ایران در زمینه ی تسلیحاتی نیاز چندانی به واردات ندارد گفت: با یاری خداوند و تلاش دانشمندان امروز در بیشترجنبه های تسلیحاتی خود کفا هستیم و سیستم دفاعی ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد پس خوشحالی ما به جهت بازگشت توان خریدمان نیست بلکه به خاک مالیدن پوزه ی آمریکای تروریست و صهیونیست باعث خرسندی ماست البته شرایط جدید می تواند بازارها و مشتریان مناسبی برای فروش تسلیحات ایرانی ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه