اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند خبر داد؛

بازسازی خانه تاریخی "صمصام"در نهاوند+ عکس و فیلم

بازسازی خانه تاریخی "صمصام"در نهاوند+ عکس و فیلم
محسن جانجان گفت: فاز سوم تعمیر و بازسازی خانه تاریخی “صمصام ” در شهرستان نهاوند با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: خانه تاریخی صمصام که یکی از شخصیت‌های گذشته نهاوند در اواخر دوره قاجار بوده در فاز سوم در حال تعمیر و بازسازی است تا به مکانی زیبا برای همشهریان تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: این فرد تقریباً دارای شأن ملی است و ارزش این بنا به دلیل معماری است و از نادر بناهای شهر نهاوند است که سالم مانده و هنوز تخریب نشده است.

,

, ,

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند افزود: فاز اول و دوم بازسازی این بنا در سال‌های اخیر به پایان رسیده است و فاز سوم برای حفظ بنا در حال انجام است.

,

وی به اقدامات انجام‌شده در این فاز اشاره کرد و گفت: مرمت جداره‌های داخلی و بیرونی و ایجاد کانال دفع رطوبت برای حفظ بنا در حال اجرا است و در برنامه داریم تا این ملک را کامل تملک کنیم و برای کارهای فرهنگی و تاریخی استفاده کنیم.

,

, ,

جانجان ادامه داد: خانه‌های قدیمی در شهرهای تاریخی مانند نهاوند خیلی زیاد بوده که متأسفانه تخریب‌شده و امروز وظیفه ما است تا خانه‌های تاریخی باقیمانده را اجازه ندهیم از بین بروند.

,

وی اظهار داشت: در این فاز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و در فازهای قبل هم ۲۴۰ میلیون هزینه شده است.

,

, ,

رئیس میراث فرهنگی نهاوند بابیان اینکه این شهرستان دارای ۲۵۴ اثر تاریخی است که بیش از ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است، گفت: خانه تاریخی صمصام به شماره ۵۰۴۲ در سال ۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه