اخبار داغ

رئیس کمیسیون کشاورزی خبر داد

انباشت یک میلیون تن ذرت در گمرک

انباشت یک میلیون تن ذرت در گمرک
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با انباشت نهاده در گمرک مواجه هستیم و درحال حاضر یک میلیون تن ذرت در گمرک وجود دارد که بعد از گذشت 20 روز ترخیص نشده که این موضوع موجب آشفتگی بازار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز( یکشنبه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز در خصوص تامین نهاده‌های دامی و بررسی دلایل افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در این نشست مسئولین ذی‌ربط وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت حاضر بودند، آمار و اطلاعات ارائه شده توسط مسئولین این دو وزارت‌خانه دارای تناقض‌های بود و آمارهای واقعی ارائه نشد که این موضوع از ضعف‌های بزرگ آنها است.
,
 
,
ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه سامانه بازارگاه دارایی اشکالاتی است، افزود: 45 روز طول می‌کشد تا نهاده به دست متقاضیان برسد و در برخی از موارد نهاده‌ها خارج از سیستم سامانه بازارگاه توزیع می‌شود، اعضای کمیسیون کشاورزی گزارش‌های ارائه شده توسط وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را قانع کننده ندانستند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه مقرر شد وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بانک مرکزی به کمیسیون کشاورزی مجلس فراخوانده شوند، گفت: متاسفانه بانک مرکزی غایب بزرگ نشست‌های بررسی وضعیت تامین نهاده و افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ است و به سوالات مطرح شده پاسخ لازم را ارائه نمی‌کند.
,
 
,
به گزارش فارس، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز اختصاص داده شده به تامین نهاده‌های دامی ارز مرغوب نیست، تصریح کرد: با انباشت نهاده در گمرک مواجه هستیم و درحال حاضر یک میلیون تن ذرت در گمرک وجود دارد که بعد از گذشت 20 روز ترخیص نشده که این موضوع موجب آشفتگی بازار می‌شود.
,
 
,
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شاهد ناکارآمدی شدیدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در حوزه تامین نهاده‌ها هستیم، عنوان کرد: شرایط فعلی وضعیت نامطلوبی را برای بازار مرغ و تخم‌مرغ رقم می‌زند، دستگاه‌های نظارتی باید دقت لازم را داشته باشند؛ شاید عده‌ای به دنبال کمبود مرغ در بازار و نیاز کشور به واردات هستند.
,
 
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه