اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان:

سالانه ۱۴ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان تولید می‌شود/ارائه تسهیلات به متقاضیان

سالانه ۱۴ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان تولید می‌شود/ارائه تسهیلات به متقاضیان
احمدوندی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید سالانه 14 هزار تن گیاه دارویی در استان گفت: آموزش‌های رایگان به متقاضیان کشت گیاهان دارویی در لرستان ارائه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در حال حاضر چند شرکت در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارند و ضمن کمک به تولید، شرایطی را فراهم می‌کنند که متقاضیان در آینده برای فروش، با مشکل مواجه نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: این شرکت‌ها بذر، نشاء و ‌پیاز را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند و و قراردادی که با آنها منعقد می‌کنند، بعد از  برداشت محصول، آن را به نرخ روز خریداری می‌کنند و قیمت پیاز و نشاء و بذر را کسر می‌کنند.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بحث گیاهان دارویی در استان ما نهادینه شده و حتی به کشورهایی مانند پاکستان و هندوستان هم صادرات داریم، عنوان کرد: شرکت های دیگری هم داریم که گیاهان دارویی را فرآوری کرده و به صورت خشک شده و بسته بندی به بازار عرضه می کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر گیاهان دارویی مسیر بسیار خوبی را طی می‌کند که امیدواریم این روال ادامه داشته باشد و متقاضیان هم پای کار بیایند؛ جهاد کشاورزی آمادگی دارد که به لحاظ فنی و آموزشی کمک های رایگانی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

,

احمدوندی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر عطاری‌ها، گیاهان دارویی دارند و مردم با توجه به شناختی که از این گیاهان دارند از آن استفاده می‌کنند؛ آویشن، به لیمو، گل گاوزبان، موسیر و زعفران از جمله گیاهان دارویی پرمصرف در بین خانواده‌ها است.

,

وی بیان کرد: زعفران لرستان به دلیل کیفیت بی نظیری که دارد توسط دیگر استان ها خریداری می شود و با زعفران خودشان مخلوط می کنند و می فروشند؛ همچنین برای گیاهانی مثل سیاه دانه و زیره از سایر استانها تقاضا وجود دارد.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه اگر سطح کشت محصولات ما بالا برود، می‌توانیم برای برندسازی هم اقدام کنیم،  گفت: انتظار داریم که بهره برداران برای  کاشت گیاهان دارویی به مراکز خدماتی ما مراجعه کنند چون در این مراکز، آموزش رایگان در اختیار متقاضیان قرار می دهیم و تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر می گیریم.

,

وی افزود: کارشناسان باغبانی آمادگی دارند تا در تمام مراکز خدمات به متقاضیان آموزش های فنی بدهند تا بهره‌بردار با به‌کارگیری این آموزش‌ها بتواند عملیات کاشت، داشت و برداشت را انجام دهد و همچنین با شرکت‌هایی که محصولات آنها را خریداری می‌کنند آشنا شوند تا با مشکل فروش مواجه نشوند.

,

احمدوندی با اشاره به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اظهار داشت: سه هزار و ۷۵ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گیاهان دارویی است و به غیر زعفران، سالانه ۱۴ هزار تن گیاه دارویی در استان تولید می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه