اخبار داغ

کرونا و حاشیه هایش بر سی و سومین جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان/ شهردار اصفهان: خانواده ها زمینه بهره مندی کودکان از این جشنواره را فراهم کنند

کرونا و حاشیه هایش بر سی و سومین جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان/ شهردار اصفهان: خانواده ها زمینه بهره مندی کودکان از این جشنواره را فراهم کنند
شهردار اصفهان گفت: امیدواریم همه خانواده‌ها بتوانند زمینه‌ای را فراهم کنند تا کودکان و نوجوانان عزیز از این صد فیلمی که از طریق شبکه‌های مجازی به نمایش گذاشته خواهد شد، بهره ببرند چرا که کودکان، آینده شهر و کشور هستند و نسلی هستند که آینده جامعه بشری را می‌سازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه یکشنبه 27 مهرماه در اصفهان با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تجمع به گونه‌ای برگزار شد که خانواده‌های ساکن اطراف محل اجرای برنامه، قادر به تماشای افتتاحیه جشنواره از طریق پنجره‌ها و بالکن‌های منازل خود باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از شبکه امید، شبکه اصفهان و تلویزیون تعاملی تیوا به صورت زنده پخش ‌شد.
,
 
,
جشنواره سی و سوم آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی در شرایط شیوع بیماری کرونا 
, جشنواره سی و سوم آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی در شرایط شیوع بیماری کرونا , جشنواره سی و سوم آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی در شرایط شیوع بیماری کرونا ,
 
,
علیرضا تابش در پیامی ویدئویی در آیین افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره سی و سوم آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی سال 99 و در شرایط شیوع بیماری کرونا است. جشنواره امسال دروازه‌ای جدید به روی سینمای ایران و عصر رسانه‌های دیجیتال گشود. تلاش‌های دو ماهه همکارانمان در بخش فنی، نویدبخش برگزاری جشنواره‌ای متفاوت در دوره سی و سوم است. در کنار قهرمان کادر درمان و سلامت و دیگر مسئولان کشور توانسته‌ایم باری هرچند کوچک از دوش مردم سرزمینمان برداریم و لحظات شاد و خوشی را برای کودکان و نوجوانان سرزمینمان به مدت شش روز از تاریخ 27 مهرماه تا دوم آبان برای آنان رقم بزنیم.
,
 
,
دبیر سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در رابطه با نحو برگزاری جشنواره اظهار کرد: 107 فیلم در جشنواره امسال به صورت سامانه‌های مجازی پخش و نمایش فیلم تیوا، فیلیمو و نماوا اکران می شود؛ هر کودک و نوجوان ایرانی می‌تواند برای اولین بار رای و نظر خود را پس از تماشای هر فیلم به سمع و نظر برگزار کنندگان جشنواره و تولیدکنندگان آثار برساند.
,
 
,
 
,
هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور
, هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور, هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور,
 
,
وی اضافه کرد: فراگیری جشنواره امسال سبب شد که ما به شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور برسیم. معنی مخاطب و نوع ارائه اثر در جشنواره امسال با جشنواره‌های سابق کاملا متفاوت است؛ کارگاه‌های آموزشی جشنواره در بخش ملی و بین‌المللی، برنامه‌های جشنواره که هر روز از اصفهان پخش خواهد شد، جلسات گفت و شنود درباره فیلم‌ها و کتابخانه ویدئویی جشنواره که از طریق سامانه‌های پخش و نمایش برخط فیلم در دسترس است.
,
 
,
دبیر سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان افزود: امیدوارم جشنواره سی و سوم خاطرات خوشی را برای کودکان و نوجوان رقم بزنند؛ کودکانی که متولد عصر دیجیتال هستند و شاید از همه ما بزرگترها در بهره‌برداری از آثار و فیلم‌های ارائه شده در این جشنواره مهارت بیشتری دارند.
,
 
,
تابش با اشاره به چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران همزمان با افتتاح سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، خاطر نشان کرد: با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، المپیاد فیلم‌‌سازی نوجوانان ایران به صورت مجازی برگزار می شود این المپیاد زمینه‌ساز بروز استعدادهای نوجوانان در زمینه سینمای آینده کشور است.
,
 
,
بیش از سی دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گذشته و نزدیک دو دهه است که اصفهان، شهر فرهنگ و ادب و هنر فارسی میزبان برگزاری این رویداد بین‌المللی است.
,
 
,
اجرای برنامه افتتاحیه بر بام یکی از فرهنگسراهای شهر در حالی برگزار شد که خانواده‌های ساکن در بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی مجاور این فرهنگسرا، از بالکن و پنجره‌های واحد خود شاهد اجرای بخش‌های متنوع، شاد و کودکانه این برنامه هستند.
,
 
,
ورود 100 فیلم به خانه‌ها
, ورود 100 فیلم به خانه‌ها, ورود 100 فیلم به خانه‌ها,
 
,
قدرت الله نوروزی هم در آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اظهار کرد: امسال در شرایط کرونایی، کودکان و نوجوانان بیشتر وقت خود را در منزل می‌گذرانند که باید از این فرصت استفاده کرد؛ امسال بیش از 100 فیلم به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و به مناطق کم برخوردار و دیگر نقاط کشور هم خواهد رفت.
,
 
,
شهردار اصفهان اضافه کرد: شعار «هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور» است؛ اصفهان به عنوان مرکز برگزاری جشنواره، هر سال بهتر از گذشته برنامه‌ها را به شایستگی اجرا کرده و کسی باور نمی‌کرد در چنین مکان و شرایطی، چنین برنامه‌ای با این کم و کیف اجرا شود، اما باتدبیر و برنامه‌ریزی شاهد برگزاری یک جشنواره خوب و مؤثر خواهیم بود.
,
 
,
وی در خصوص استفاده کودکان مناطق محروم از این جشنواره افزود: به‌عنوان شهردار اصفهان و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره اعلام می‌کنم کودکانی که به دلیل نداشتن امکانات، دسترسی به تماشای فیلم را نداشته باشند، با مراکز و نهادهای مربوطه مانند آموزش و پرورش هماهنگ شده تا بخشی از هزینه‌های این جشنواره به عنوان هدایایی، به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار تعلق گیرد.
,
 
,
نوروزی خاطر نشان کرد: امیدواریم همه خانواده‌ها بتوانند زمینه‌ای را فراهم کنند تا کودکان و نوجوانان عزیز از این صد فیلمی که از طریق شبکه‌های مجازی به نمایش گذاشته خواهد شد، بهره ببرند چرا که کودکان، آینده شهر و کشور هستند و نسلی هستند که آینده جامعه بشری را می‌سازند.
,
 
,
در پایان آیین افتتاحیه جشنواره نماد جشنواره توسط محمدرضا صفدریان قهرمان اصفهانی رشته صخره‌نوردی جهان برافراشته شد. همچنین به مناسبت سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، چراغ‌های سی و سه پل اصفهان به صورت نمادین روشن شد و بدین ترتیب، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به صورت رسمی آغاز شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه