اخبار داغ

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه:

کنترل و نظارت بر ساخت و ساز از طریق پهباد در دستور کار قرار دارد/ اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی تا پایان امسال

کنترل و نظارت بر ساخت و ساز از طریق پهباد در دستور کار قرار دارد/ اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی تا پایان امسال
محمدرضا لطفی, مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه گفت: کنترل و نظارت از طریق پهباد در دستور کار قرار دارد چرا که پهباد کوچکترین موارد و مسائل مربوط به ساختار شهری را احصا و پایش خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، محمدرضا لطفی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت اساسی شهر هوشمند فیبر نوری است، اظهار داشت: فیبر نوری سرعت و امنیت را بالا می برد و در شهر کرمانشاه نیازمند ۱۱۰ کیلومتر فیبر اختصاصی هستیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای فیبر نوری شهر کرمانشاه را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در صورت اجرای این طرح سایر ادارات، نهادها و ... می توانند از این ظرفیت استفاده کنند و در شهر هوشمند همه کارها براساس سیستم هوشمند خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه ضمن تشریح خدمات فیبر نوری بیان داشت: در حال حاضر در شهر کرمانشاه ۴۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که برای نظارت تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسئول با اشاره به انعقاد قرارداد با ۲ شرکت به منظور تهیه نقشه هوایی شهر کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ لایه GIS داریم و در بحران کرونا از طریق این مهم با هماهنگی صورت گرفته با شبکه بهداشت و درمان اطلاعات منازل مسکونی که بیمار کرونایی داشتند به منظور تفکیک زباله های عفونی، پاکسازی مسیر و ... در اختیار آنها قرار گرفت.

لطفی همچنین به آرشیو الکترونیکی پرونده ها اشاره کرد و ادامه داد: این سیستم به صورت یکپارچه است و تمام پرونده های مناطق و سازمان های مرتبط را شامل می شود که کار آرشیو الکترونیک منطقه ۴ و ۵ شهرداری به اتمام رسیده است و تا پایان سال جاری کل آرشیو الکترونیک مناطق هشت گانه شهرداری نیز به اتمام خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: آرشیو الکترونیکی به ثبت و ضبط پرونده های موجود و نیز جلوگیری از بین رفتن پرونده ها بر اثر حوادثی از جمله آتش سوزی کمک خواهد کرد و در این راستا آرشیو املاک شهر کرمانشاه تا پایان امسال به اتمام می رسد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و شهرداری کرمانشاه ادامه داد: همچنین خدمات عوارض خودرو نیز در تمام دفاتر خدمات ارتباطی انجام می شود و همه این دفاتر به سیستم تعریف شده متصل هستند که این مهم موجب افزایش درآمد شهرداری نیز شده است به گونه ای که در سه ماهه دوم امسال در هر روز ۳۳۰ خودرو برای دریافت خدمات مربوط به عوارض مراجعه کردند که درآمد آن برای شهرداری ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

این مسئول در ادامه به اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این سیستم مردم می توانند با مراجعه الکترونیکی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

لطفی گفت: ۳۶۰ شهر و کلانشهر تحت پوشش  سیستم یکپارچه شهرداری قرار دارند و تنها شهر تهران سیستم اختصاصی خود را دارد که در این راستا در شهر کرمانشاه این سیستم نصب، آموزش و راه اندازی شده است که تا کنون ۹۰ درصد مباحث مربوطه انجام شده و تا پایان سال نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: با اجرای سیستم یکپارچه تا ۷۰ درصد کارهای غیرضروری کاهش می یابد، همه کارها شفاف خواهد شد و در اصطلاح شهرداری شفاف می شود چرا که هیچ فردی نمی تواند کوچکترین تغییری در روند پرونده ها انجام دهد.

لطفی با بیان اینکه برای اجرای شهر هوشمندنسخه واحدی وجود ندارد، گفت: باید با در نظر گرفتن بافت فرهنگی، سیستم شهرداری هر منطقه، ویژگی ها و فرهنگ مردم و ... هر شهر سیستم هوشمند مربوط به خود را طراحی کند.

این مسئول از فراخوان اعلام شده برای انجام پرداخت الکترونیکی در سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کلیه پرداخت های تاکسیرانی و اتوبوسرانی از طریق کیف پول انجام خواهد شد.

لطفی عنوان کرد: همچنین فراخوان برون سپاری شهرداری اعلام شده و در مناطق ۴ و ۸ دفتر خدمات الکترونیک احداث شده و به صورت پایلوت صورت می پذیرد و شهرداری فقط وظیفه نظارت را بر عهده خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه کنترل و نظارت بر ساخت و سازهایی که محصور هستند باید با حکم دادستانی باشد و در این راستا کنترل و نظارت از طریق پهباد در دستور کار قرار دارد که پهباد کوچکترین موارد و مسائل مربوط به ساختار شهری را احصا و پایش خواهد کرد.

لطفی با بیان اینکه بدون استفاده از نیروی انسانی می توان اطلاعات شهرسازی را احصا کرد، گفت: به دلیل افزایش قیمت ها در خرید تجهیزات این مهم در دستور کار قرار دارد و البته مجوز امنیتی نیز لازم دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه