اخبار داغ

قالیباف تاکید کرد:

توسعه روابط ایران و مالزی با تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور

توسعه روابط ایران و مالزی با تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر کمیسیون مشترک ایران و مالزی شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ « ازهر عزیزان هارون»، رئیس مجلس نمایندگان مالزی طی تماسی تلفنی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفتگو و رایزنی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس مجلس نمایندگان مالزی در ابتدای این تماس، ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های پارلمانی ایران و مالزی گفت: ما علاقمند هستیم مناسبات میان دو کشور مسلمان هر چه بیشتر تقویت و روابط میان دو پارلمان توسعه یابد.

,

وی در همین راستا افزود: در پارلمان مالزی با علاقمندی فعالیت گروه‌های دوستی دو کشور را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم این گروه ها می توانند موجب تقویت هر چه بیشتر روابط پارلمانی دو کشور شوند.

,

رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافق نامه های موجود میان دو کشور، گفت: وزارت خارجه مالزی و بخش بین الملل پارلمان تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که تمامی توافقنامه های ایران و مالزی به اجرا درآیند.

,

وی در ادامه تلاش برای وحدت کشورهای اسلامی را بخش مهم از همکاری‌های دو کشور خواند و گفت: ایران و مالزی همواره برای تحکیم وحدت امت اسلامی تلاش می کنند علی الخصوص که تقویت وحدت در سطح کشورهای اسلامی برای رویارویی با چالش ها ضروری است.

,

ازهر عزیزان هارون در پایان با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه مردم کشورمان گفت: در خصوص تحریم ها مالزی همچنان مواضع خود را دارد و ما تحریم‌های غیرقانونی که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل نیستند را به رسمیت نمی‌شناسیم.

,

قالیباف: امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی تسهیل شود

, قالیباف: امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی تسهیل شود,

محمدباقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به شروع به کار مجالس دو کشور در سال جاری گفت: امیدواریم در دوره جدید پیش رو پارلمان های دو کشور در تسهیل و تسریع همه‌جانبه همکاری‌های فیمابین به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی بکوشند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه همکاری های فیمابین را مهم خواند و گفت: امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر کمیسیون مشترک ایران و مالزی شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم نمودن تحریم های ضدبشری آمریکا علیه کشورمان گفت: در شرایط کنونی که همه کشورها درگیر بحران شیوع کرونا هستند رژیم آمریکا تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران وضع کرده است که انتظار داریم کشورهای دوست و اسلامی از این تحریم‌ها تبعیت نکنند.

,

قالیباف همچنین با اشاره به ضرورت تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام باید همکاری بیشتری برای تحکیم وحدت میان کشورهای مسلمان و دوری از تفرقه داشته باشند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به رفت و آمدهای مردمی بین اتباع دو کشور، خواهان تسهیل امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی شد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه