اخبار داغ

کارشناس مسائل دینی و مشاور خانواده:

ژنتیک یکی از عوامل احتمالی ایجاد کمرویی در کودکان است

ژنتیک یکی از عوامل احتمالی ایجاد کمرویی در کودکان است
حجت الاسلام مهدوی، کارشناس مسائل دینی و مشاور خانواده با اشاره به راهکارهای کاهش خجالت کودکان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها گفت: ژنتیک یکی از عوامل احتمالی ایجاد کمرویی در کودکان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  ازناخبر، خجالتی بودن در کودکان عیب و نقص نیست، بلکه یک خصوصیت اخلاقی است که نیازی به تنبیه والدین و شرمندگی آنها ندارد، این موضوع شایع بوده و صرفا افراد بزرگسال را در بر نمی گیرد و بسیاری از کودکان نیز، با این معضل روبه رو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازناخبر,

برچسب خجالتی زدن به کودک باعث می شود که او در برابر تغییر مقاومت کند و این موضوع را باور کند که یک فرد خجالتی است، پس هرگز به او نگویید که خجالتی است و اجازه هم ندهید هم سالانش او را به این صورت مورد خطاب قرار دهند، در صورتی که می.خواهید با فرزندتان درباره علت خجالتش صحبت کنید ، این کار را در جمع انجام ندهید.

,

حجت السلام سهراب مهدوی در گفت‌و‌گو با ازناخبر در زمینه راهکارهای برطرف کردن خجالت کودکان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها اظهار داشت: بهترین راه برای درمان خجالت کودکان، معضل شناخت است و این همان علل ایجاد آن می باشد که در چندین علل می توان آن را جستجو کرد.

,

وی افزود: ژنتیک می تواند یکی از علل ایجاد این موضوع باشد، به طوریکه یکی از والدین و یا هردو، این رفتار را ممکن است داشته باشند. و یا ممکن است کودک در معرض سرزنش های پی‌در‌پی آن‌ها در روابط خانوادگی قرار گرفته باشد و یا حمایت بی اندازه‌ای از سوی والدین برای وی محقق شده باشد.

,

کارشناس مسائل دینی و مشاور خانواده عنوان کرد: اگر در هنگام کم‌رویی کودکان، برچسب هایی از قبیل: خجالتی است، سلام کردی؟ و… مرتباً مقابل دیگران گفته شود، این موضوع باعث سرزنش بیشتر کودک و دامن زدن بر خجالتی ماندن وی خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای رفع خجالتی بودن کودک، به همراه بردن وی به فضاهای شلوغ و پر تردد مثل پارک ها به جهت تقویت ارتباط و تعاملات اجتماعی با کودکان هم سن و سال خودش است.

,

مهدوی گفت: بر نقاط منفی و ضعف کودک مانند: تو نمی توانی، برو کنار تو اصلاً نمی توانی صحبت کنی و… نباید پافشاری کرد و در بایستی راستای تقویت نقاط قوت کودک تلاش شود، زیرا دوران کودکی، دورانی گذرا بوده و ممکن است کودک در مقطعی کم‌رو باشد ولی با سپری شدن این دوران، این رفتار از او بیرون می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه