اخبار داغ

فروردین ماه ۱۴۰۰؛

همایش ملی پژوهش و بزرگداشت «آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی» در اراک برگزار می‌شود

همایش ملی پژوهش و بزرگداشت «آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی» در اراک برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه همایش ملی پژوهش و بزرگداشت آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی عراقی فروردین ماه سال آینده در اراک برگزار می‌شود،گفت: این همایش در محورهای زهد و پارسایی در سیره ملا فتحعلی، کرامات و حالات عرفانی و جلوه‌های صبر و گذشت در سره ایشان، آثار و خدمات عمرانی و اجتماعی، مراتب علمی، رهنمودها و دستورالعمل‌های حیات طیبه در بیانات ایشان، معرفی شاگردان، زمان شناسی و آگاهی سیاسی و اجتماعی و نگاه بزرگان و مراجع در مورد ملا فتحعلی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت‌السلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آیین رونمایی از پوستر همایش آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: فرصت بسیار مناسبی برای پرداختن به یکی از شخصیت های بزرگ و از مفاخر و مشاهیر استان مرکزی به دست آمده که باید قدر آن را بدانیم و به درستی از این فرصت برای تبیین الگوهای درخشان استان به نسل جوان استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: امروز استان مرکزی اگر مهد مفاخر ایران اسلامی است و چهره های بسیار درخشانی در این استان تربیت شده اند این به برکت وجود روحانیت و علمای شاخص و مجاهدت های آنها است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: آیت الله آخوند ملافتحعلی سلطان علی دانشمند بزرگ و عالم برجسته ای است که شخصیت های بزرگ اسلام و تاریخ معاصر از ایشان به نیکی یاد کرده اند و متاسفانه پرداختن به این شخصیت بزرگ تاکنون مغفول مانده است.

,

وی بیان کرد: امیدواریم در این فرصت ارزشمند کسب شده و با استفاده از آثاری که در دسترس است مطالعات و پژوهش های بسیار خوبی در خصوص این عالم ربانی و برجسته انجام شود و زمینه ای برای پرداختن به سایر شخصیت ها ایجاد شود.

,

دانشی با بیان اینکه استان مرکزی به جهت وجود شخصیت های ارزنده و برجسته نیاز است برای هرکدام از این بزرگان یک کنگره عظیم جهانی گرفته شود تا دنیای اسلام بتواند بیشتر از این سرمایه های ارزشمند بهره مند شود، گفت: سال گذشته در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان مقام معظم رهبری بیانات و نکات بسیار راهبردی در خصوص استان مرکزی بیان کردند که امروز باید همه توان خود را برای عملیاتی کردن این رهنمودها به کار آوریم.

,

وی با اشاره به اینکه همایش ملی پژوهش و بزرگداشت آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان آبادی عراقی فروردین ماه سال آینده در اراک برگزار می‌شود، گفت: این همایش در محورهای زهد و پارسایی در سیره ملا فتحعلی، کرامات و حالات عرفانی و جلوه‌های صبر و گذشت در سیره ایشان، آثار و خدمات عمرانی و اجتماعی، مراتب علمی، رهنمودها و دستورالعمل‌های حیات طیبه در بیانات ایشان، معرفی شاگردان، زمان شناسی و آگاهی سیاسی و اجتماعی و نگاه بزرگان و مراجع در مورد ملا فتحعلی برگزار می‌شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: از تمامی پژوهشگران و نویسندگان دعوت می‌شود تا برای معرفی هر چه بیشتر این عالم ربانی به جهان اسلام در این همایش شرکت و آثار و مقالات خود را حداکثر تا ۱۵ دی ماه امسال به دبیرخانه این همایش در اراک فاز یک شهخید بهشتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

,

 آیت الله سید احمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در این آیین نیز گفت: اگر امروز شهر اراک مهد مفاخر ایران اسلامی است این به برکت وجود حوزه علمیه اراک است چراکه انسان های بسیار بزرگی در طول تاریخ در این حوزه تربیت شده اند.

,

وی افزود: حوزه علمیه اراک عالمان و بزرگان زیادی در طول تاریخ تربیت کرده که متأسفانه تاکنون مغفول و ناشناخته مانده اند و امروز نیاز است این شخصیت ها به جامعه معرفی شوند.

,

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: امیدواریم این حرکت ارزشمند که برای آیت الله آخوند ملافتحعلی سلطان علی گرفته می شود آغازی برای شناخت بزرگان تربیت شده در حوزه علمیه باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: نیاز است تمام توان حوزه علمیه برای شناخت بیشتر این شخصیت ها به جامعه و خصوصا جوانان پای کار آورده شود چراکه شناخت این بزرگان می تواند آینده را بهتر تبیین کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه