اخبار داغ

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

افزایش 120 درصدی قیمت مواد اولیه فرش ابریشم

افزایش 120 درصدی قیمت مواد اولیه فرش ابریشم
جعفری مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد اولیه فرش گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه هزینه تولید افزایش یافته و در برابر آن صادرات نیز ضعیف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بیماری کرونا صنعت فرش در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد اظهار کرد: هر روز قیمت مواد اولیه و دستمزد فرش افزایش می‌یابد و در برابر آن تولیدکنندگان نمی‌توانند تولید خود را صادر کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه صادرات فرش به صورت غیررسمی انجام می‌شود افزود: متاسفانه صادرات از طریق گمرک بسیار کم رنگ شده است.

,

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: افزایش قیمت مواد اولیه بر تولید فرش تاثیر منفی گذاشته و شاهد کاهش تولید فرش در استان زنجان هستیم.

,

وی با تاکید براینکه فعالیت کارگاه‌های فرش نیز به دلیل بیماری کرونا کاهش یافته است افزود: بافندگان به دلیل بیماری کرونا تمایلی برای فعالیت در کارگاه‌های فرش ندارند.

,

جعفری با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم ابریشم در سال گذشته 430 تومان بود که امسال به یک میلیون تومان رسیده است افزود: قیمت ابریشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 120 درصد افزایش یافته است.

,

وی با تاکید براینکه به دلیل مشکل نقل و انتقالات ارزی صادرات اتفاق نمی‌افتد گفت: برخی از صادرکنندگان راه غیررسمی را پیدا کرده و فرش خود را از این راه صادر می‌کنند اما همه تولیدکنندگان نمی‌توانند فرش خود را صادر کنند.

,

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: به دلیل اینکه تنها افراد خاصی می‌توانند به صورت غیررسمی فرش را صادر کنند بنابراین فرش را از تولیدکنندگان با قیمت واقعی نمی‌خرند.

,

وی افزود: به خاطر این مشکلات تولیدگنندگان نیز بیشتر تمایلی برای تولید فرش ندارند و بافندگان رغبت کمتری در فعالیت این صنعت دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه