اخبار داغ

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان:

کمبود آرد در سطح استان نداریم/ افزایش 20 درصدی نان، مطابق با مصوبه دولت است

کمبود آرد در سطح استان نداریم/ افزایش 20 درصدی نان، مطابق با مصوبه دولت است
داریوش ماهری با تأکید بر اینکه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین آرد استان نداریم، گفت: مطابق دستورالعمل بر اساس پانزده پارامتر موجود به نفع نانوایی ها، دولت مجوز دارد که تا بیست درصد قیمت نان افزایش داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش ماهری در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص وضعیت گندم و آرد استان کرمان با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر چهار ماه ذخیره گندم در استان داریم، گفت: واردات گندم را با استفاده از ترانزیت کشتی از کشورهای آلمان و روسیه و از طریق بنادر چابهار و بندرعباس و همچنین از طریق ریلی از استان های زنجان، مرکزی، فارس و ... به استان انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در زمینه تأمین گندم استان نداریم، عنوان کرد: در خصوص آرد نیز، کارخانجات استان با همان سهمیه قبل در حال فعالیت هستند و نانوایی ها نیز ظرفیت ذخیره سازی آرد به میزان 15 روز را دارند.

,

وی با اشاره به فعالیت هفت کارخانه آرد در سطح استان و تأکید بر اینکه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین آرد استان نداریم، بیان کرد: با تدابیر استانداری و اداره کل غله و خدمات بارزگانی استان در شهریور ماه قیمت های حمل و نقل و امور پشتیبانی آرد به روز شده است و حمل آرد حداکثر بین 24 تا 48 ساعت در حال انجام است.

,

ماهری با اشاره به عدم تغییر نرخ نان از سال 93 و بیان اینکه در خصوص قیمت نان نیز مصوبه ای در تیر ماه داشته ایم، ابراز کرد: مطابق دستورالعمل بر اساس پانزده پارامتر موجود به نفع نانوایی ها، دولت مجوز دارد که تا بیست درصد قیمت نان افزایش داده شود.

,

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه در شهریور ماه حجم نان را متناسب سازی کرده ایم، تصریح کرد: ذائقه مردم استان نان حجیم و تافتون است، بنابراین حجم نان ها را اصلاح کرده ایم؛ به عنوان مثال نان 300 گرمی که 600 تومان بود به نان 500 گرمی با قیمت هزار تومان اصلاح شد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: بازدیدهای میدانی در خصوص رصد قیمت نان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، مرکز بهداست، سازمان صمت و اداره تعزیزات اعمال می شود و روزانه سیصد نانوایی در کل استان پایش و نتایج مرتبط با آن استخراج و بازنگری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه