اخبار داغ

یادداشت/

کاهش قیمت دلار پایدار نماند فرصتی برای نوسان گیران خواهد بود

کاهش قیمت دلار پایدار نماند فرصتی برای نوسان گیران خواهد بود
باید دید کاهش قابل ملاحظه قیمت دلار که از دیروز شروع شده تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا تثبیت خواهد شد یا سریع به کرانه های بالاتر باز خواهد گشت؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، بعد از جهش های دامنه دار قیمت دلار در ۷‌ ماهه اول سال ۱۳۹۹ و ثبت رکورد های بی سابقه، بانک مرکزی هر بار با مداخله در بازار ریزش های قابل ملاحظه ای را رقم زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اوج مداخله بانک مرکزی در بازار ارز دیروز ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ رقم زده شد. طوری که قیمت دلار با یک ریزش شدید به کانال ۲۷ هزار تومان رسید.

,

کاهش قیمت دلار، جلوگیری از عبور قیمت دلار بالای ۳۰ هزار تومان در اقتصاد ایران و خسارت های سنگین آن بسیار لازم و ارزشمند است، لیکن مهمتر از کاهش ها ثبات نرخ ارز است.

,

حافظه کوتاه مدت کارگزاران اقتصادی کشور از روند قیمت دلار بعد از هر مداخله بانک مرکزی برای کاهش، بازگشت دلار به کرانه ها و رکوردهای بالاتر است‌. این درحالی است کاهش قیمت دلار و عدم تثبیت آن مشکلات متعددی را رقم خواهد زد.

,

اول اینکه با توجه به تاثیر کاهش قیمت دلار روی بازارهای موازی یک فرصت مناسب برای نوسان گیران و کسب سودهای هنگفت ایجاد خواهد کرد.

,

دوم اینکه کاهش قیمت دلار و بازگشت سریع آن به کرانه های بالاتر به شدت به فضای کسب و کارها در کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد.

,

در نهایت این بی ثباتی، اندک اعتبار باقی مانده دولت به طور عام و سیاست گذار پولی در کشور به طور خاص نزد کارگزاران اقتصادی را نابود و انتظارات تورمی را شدت خواهد بخشید.

,

حالا باید دید کاهش قابل ملاحظه قیمت دلار که از دیروز شروع شده تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا تثبیت خواهد شد یا سریع به کرانه های بالاتر باز خواهد گشت؟ برای پاسخ این سوالات مهم زمان زیادی لازم نیست.
عباس علوی راد عضو انجمن اقتصاددان ایران

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه