اخبار داغ

چهارماه مطالبات کارگران شهرداری لردگان پرداخت نشد؛

کارگران خدمات شهری و رنجی که از کرونا و ناامنی شغلی می‌برند

کارگران خدمات شهری و رنجی که از کرونا و ناامنی شغلی می‌برند
بیش از 80 نفر از کارگران خدمات شهری لردگان نسبت به پرداخت نشدن حق بیمه و عدم پرداخت چهارماه حقوق و مزایای خود به مسئولین شهرستانی و استانی معترض هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، کارگران خدماتی شهرداری مهمترین نیروهای کار در شهرها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
این کارگران در بیشتر شب‌ها و نیمه‌شب‌ها تا سپیده صبح که همه ما در خواب هستیم، در حال جاروکردن معابر شهری، جمع‌آوری پسماندها و دیگر مواد اضافی و مصرفی مردم از کوچه‌ها و خیابان‌ها هستند.
,

به دلیل این سختی و مرارت شغلی، بسیاری از کشورها برای کارگران خدماتی، دستمزد و خدمات حمایتی و بهداشتی فزاینده‌ای را در نظر می‌گیرند تا نوعی سپاسگذاری اجتماعی را در حق این کارگران که از جان مایه می‌گذارند، انجام دهند.

با این حال، هنوز مسئولین ما برای این کارگران تمهیدات حمایتی و بهداشتی و درمانی خاصی در نظر نگرفته‌اند و کماکان برخی از آنها از ساده‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند.
,
,
,
,

جمعی از کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری لردگان که تعدادشان به بیش از 80 نفر می رسد در تماس با خبرنگار سلام لردگان، از عدم پرداخت چهارماه مطالبات حقوق و مزایای خود و پرداخت نشدن حق بیمه معترض هستند.
 
,
,
,
, ,

این کارگران که گفته شده تعداد آنها حدود 80نفر است، اظهار داشتند: در روزهایی که باید هزینه بیشتری را برای خرید لوازم بهداشتی هزینه کنیم، شهرداری و پیمانکار طرف قرارداد چهار ماه حقوق ما را پرداخت نکرده است.

پاکبانان شهر لردگان خواستار پرداخت چند ماه حقوق عقب افتاده خود شدند و افزودند: در سرما و گرما از صبح تا دیر وقت بدون مرخصی مشغول نظافت و کار هستیم و حقوق ما را با توجه با سختی کار به صورت بیمه کار گری محاسبه می کنند ولی همین حقوق کم، نیز به موقع پرداخت نمی‌شود.   

یکی از کارگران با ابراز نگرانی گفت:امیداوریم شهردار و فرمانداری صدای اعتراض ما را بشنوند و اقدامی برای پرداخت حقوق عقب افتاده ما کارگران بکنند.

تعدادی از این کارگران  با ترس از اینکه توسط عوامل شهرداری اخراج نشوند از بردن نام  خود خوداری کردند و گفتند: مسئولین شهرداری با توجه به ویروس منحوس کرونا هیچ‌گونه خدمات از قبیل: لباس (گرمایشی و سرمایشی)، لوازم بهداشتی (دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی) به کارگران ارائه نمی دهند.

,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه