اخبار داغ

جهادگران بسیجی همچنان پای کار مردم؛

مطالبه‌ای از جنس رفع محرومیت درگچساران/ آقای فرماندارتحویل بگیرید!+تصاویر

مطالبه‌ای از جنس رفع محرومیت درگچساران/ آقای فرماندارتحویل بگیرید!+تصاویر
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران گفت: پیگیری های علمی و عملی دانشجویان برای حل معضل آب شرب روستای دژسلیمان بیش از پیش انجام شده که در همین راستا درخواست جلسه با فرماندار محترم شهرستان را داشته ایم که این مهم به دلایل نامعلومی تا به امروز هم مهیا نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس درباره مشکلات آب شرب روستای "دژ سلیمان" گچساران گلایه‌های فراونی مبنی بر قطعی چند روزه ،فشار کم و وجود املاح در آب و غیرقابل شرب بودن آب این روستا به سمع و نظردانشجویان جهادگر رسید و به دلیل اهمیت بالای موضوع و تاکید مقام معظم رهبری بر مطالبه گری توسط دانشجویان بسیجی، بنابراین شورای تبیین بسیج دانشجویی گچساران نیز وظیفه خود دید که پیگیر مشکلات اهالی این روستا شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران در چند مرحله به دژسلیمان عزیمت کردند و از نزدیک پای صحبت‌های اهالی این روستا نشستند، به تبع نشست هایی با عضو شورای روستای دژسلیمان برگزار کردند که در ادامه به جمع آوری اطلاعات دقیق و تهیه مستندی نسبت به مشکلات آب این روستا همت گماردند.

,

, ,

در گلایه های اهالی روستا مواردی نیز مطرح شدند که بسیاری از ساکنین به دلیل نداشتن بضاعت مالی نسبت به خرید دستگاه تصفیه آب، مجبور به طی مسافت روزانه و تهیه آب تصفیه از سطح شهر گچساران هستند.

,

محمد مجتبوی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در بحث پیگیری مشکلات روستائیان تصریح کرد: با مشاهده وضعیت بحرانی آب روستا و مشکلات مردم در تهیه آب شرب مناسب، نشستی نیز در راستای حل مشکلات روستاییان با رئیس آبفای شهرستان برگزار کردیم که بر خلاف گفته های اهالی روستا واطلاعات میدانی دانشجویان، مسئول آبفای شهرستان، آب روستای دژسلیمان را قابل شرب دانستند و بیان کردند در آب روستای دژسلیمان هیچ املاحی وجود ندارد و هر مشکلی که وجود دارد پس از 20 دقیقه باز گذاشتن آب رفع خواهد شد و نیاز به دستگاه تصفیه آب نخواهد بود.

,

وی افزود: رئیس آبفای گچساران از پروژه نیمه کاره و مشکلاتی که مسبب طولانی شدن پروژه خط لوله جدید آبرسانی به این روستا شده بود گزارشاتی ارائه دادند و دلیل طولانی شدن پروژه را عدم بودجه کافی و رد اعتبار نامه نماینده سابق مجلس دانستند و در جمع بندی نهایی جلسه با این مسئول وعده دادند که تا دهه فجر پروژه خط لوله جدید آبرسانی به روستا احداث خواهد شد.

,

, ,

مجتبوی در ادامه افزود: هرچند با توجه به بحران کم آبی در کشور و مسئله حیاتی آب برای روستاییان پیگیری های علمی و عملی دانشجویان برای حل این معضل بیش از پیش انجام شد، که ابتدا درخواست جلسه با فرماندار محترم شهرستان را داشتیم که این مهم تا به امروز هم مهیا نشده است و دفتر وی اظهار کرده اند که به دلیل کمبود وقت امکان برگزاری جلسه با فرماندار وجود ندارد.

,

وی در ادامه تصریح کرد:با این حال شورای تبیین بسیج دانشجویی در این خصوص هم بیکار ننشست و جلسه ای با آقای "حمیدی" کارشناس آبرسانی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار کردند که این مسئول نفتی با نقض حرف های آقای "پاد" رئیس آبفای گچساران بیان کردند "که آب روستای دژسلیمان حتی در تصفیه خانه به دلیل سختی بالا به عنوان آب آشامیدنی محسوب نمی شود و غیر قابل آشامیدن است".

,

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گچساران گفت: آقای حمیدی بازهم گفته بودند که "با توجه به طی مسیر آب از خط لوله های فرسوده،تا به دست اهالی محترم این روستا برسد سختی آن بسیار افزایش می یابد، و به هیچ عنوان قابل شرب نیست و آبی که در دژ سلیمان به عنوان آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد در شرکت نفت برای آبیاری فضای سبز و تاسیسات نمک زدایی استفاده می‌شود، اما بالاجبار این آب برای آشامیدن به روستای دژ سلیمان فرستاده می شود".

,

وی اظهارکرد: بنابراین طبق وعده‌های مسئولین نیز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی احداث خط لوله در بهمن ماه 99 را بسیار دیر هنگام می داند اما با پیگیری های فراوان تا حصول نتیجه لحظه ای از تلاش دست نخواهد کشید.

,

مجتبوی درادامه با مثبت ارزیابی کردن مطالبه گری دانشجوییان بیان کرد: بحمدالله در مصاحبه اخیر مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان وعده داده شد که تا ماه آینده پروژه جدید خط لوله آبرسانی روستای دژ سلیمان اتمام یابد و مشکل آب روستا نیزحل خواهد شد.

,

وی افزود: با این حال بسیج دانشجویی همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود و برای آگاهی و روشنگری اهالی روستا نسبت به اقدامات صورت گرفته و پاسخگویی مسئولین، خواستار حضور مسئولین آبفای شهرستان واستان در روستا هستیم، و اعلام می کنیم، شورای تبیین بسیج دانشجویی آمادگی کامل برای برگزاری دیدار مسئولین با اهالی روستا را خواهد داشت و با مشخص شدن تاریخ حضور مسئولین بستر این دیدار را نیز فراهم خواهد کرد.

,

, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه