اخبار داغ

کمک مؤمنانه ادامه دارد؛

استقبال خیران مشهدی از طرح توزیع نان رایگان/ سبد ارزاق نیازمندان تأمین می‌شود

استقبال خیران مشهدی از طرح توزیع نان رایگان/ سبد ارزاق نیازمندان تأمین می‌شود
پس از استقبال خیران مشهدی از کمک‌های مومنانه با شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن سبد معیشتی نیازمندان این طرح نیکوکارانه به صورت مردمی در بسیاری از نقاط شهر و حاشیه مشهد در قالب توزیع نان رایگان و تأمین سبد ارزاق نیازمندان ادامه یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کرونا در جهان همه مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را متوجه خود کرد و با شیوع این ویروس در کشور ما نیز اکثر مشاغل تحت تأثیر قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای دستگیری از نیازمندان که در ماه مبارک رمضان مورد استقبال مردم خیراندیش واقع شد پس از محرم و صفر با شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن سبد معیشتی نیازمندان این طرح نیکوکارانه به صورت مردمی در بسیاری از نقاط شهر و حاشیه مشهد ادامه پیدا کرده است.

,

, ,

بر اساس این طرح نان رایگان در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد طبخ و به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

,

به همت اقشار مختلف مردم خیراندیش در مناطق شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر، منطقه پنج تن، طبرسی شمالی، خواجه ربیع، اسماعیل آباد، شهرک مهرآباد و منطقه اروند مشهد هر کدام یک نانوایی توزیع رایگان نان صورت گرفته است.

,

, ,

حجت‌الاسلام محسن علیمحمدی، مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد:  از تمامی مناطق مشهد در این هیئت حضور دارند و استعدادیابی و جذب دانش آموزان برای فعالیت در هیئت صورت می گیرد.

,

علیمحمدی تصریح کرد: در تمامی برنامه های هیئت، دانش آموزان در فعالیت تربیتی و کمک کردن مشارکت دارند و خود دانش آموز نیز در کمک ها مشارکت مالی دارند.

,

وی با بیان اینکه نیازمندان توسط دانش آموزان شناسایی و معرفی می‌شوند افزود: دورهمی‌های دانش آموزی و اردوهای مذهبی برای هیئت برنامه‌ریزی می شود که در ایام کرونا این برنامه‌ها محدود به منازل شده است.

,

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد گفت: از ابتدای شروع کرونا به عنوان هیئت مذهبی متشکل از جوانان و نوجوانان مشهدی توانستیم از اواخر سال گذشته تا امروز با کمک های مردمی و خیران در تمامی روزهای ماه رمضان اطعام افطار و سحر نیازمندان صورت گرفت.

,

وی با بیان اینکه در میان خانواده های اطعام شده حتی یک آدرس تکراری در سراسر ماه رمضان نبوده افزود: اطعام مردمی هیئت بر اساس شناسایی از قبل صورت گرفته انجام شده و برای نیازمندان واقعی توزیع شده است.

,

, ,

علیمحمدی با اشاره به پوشش اکثر مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله گلشهر، مهر مادر و طبرسی، بهمن و بلوار توس ادامه داد: برای مناسبت های مختلف تا امروز بیش از 1600 بسته معیشتی کامل بین خانواده های نیازمند حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

,

وی افزود: حدود 10 هزار مواد شوینده و ضدعفونی دست و سطوح برای خانواده های نیازمند توزیع شده است.

,

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد با اعلام برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی برای خانواده ها خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های اجرا شده پس از یک سال در محرم و صفر و دهه کرامت به عنوان بزرگ ترین هسئت دانش آموزی سطح استان خراسان رضوی شناخته شدیم.

,

وی افزود: خانواده هایی که مورد پوشش و کمک رسانی قرار دارند از حاشیه شهر مشهد انتخاب می کنیم و خیران نیز از خانواده های دانش آموزان هیئتی و از طریق فضای مجازی نیز برای جذب کمک های مردمی اقدام می کنیم.

,

, ,

علیمحمدی با بیان اینکه برنامه های هیئت با اقدامات کمک رسانی به محرومان ترکیب شده گفت: پس از محرم و صفر در این هیئت دانش اموزی در موعد ۱۳ آبان و ولادت پیامبر اکرم(ص) و روز دانش آموز مراسم کمک رسانی عظیم به دانش اموزان نیازمند برگزار خواهد شد.

,

وی ضمن اشاره به برخی برنامه ها از جمله رسیدگی به دانش آموزان کم بضاعت برای کمک در دروس مدرسه و تربیت اسلامی در سنین نوجوانی افزود: کمک رسانی خیران هیئت از مبالغ خرد تا مبالغ کلان وجود دارد  و توانستیم مشارکت صدها نفری خیران را از طریق فضای مجازی جلب کنیم.

,

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی دانش‌آموزی شباب‌المهدی(عج) مشهد اظهار کرد: به واسطه شناسایی و معرفی دانش آموزان، نیازمندان تحت پوشش هیئت قرار می گیرند و یکی از طرح های هیئت دانش آموزی این است که با مساعدت نانوایی محله برای هر خانواده های بن نان ارائه دهیم تا با معرفی به نانوایی بر اساس لیست ارائه شده در طی روز نان برای خانواده های کم بضاعت تهیه شود.

,

, ,

در ادامه نیز حسین ایرجی‌نیا، مسئول هیئت محبان‌الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: این هیئت مذهبی بر اساس شناسایی که در دوران شیوع کرونا انجام شده نیازمندان و محرومان چند محله حاشیه شهر مشهد را برای کمک رسانی انتخاب کردیم.

,

وی افزود: وضعیت معیشتی این خانواده های انتخاب شده بسیار وخیم بوده و لذا در برنامه متداول هفتگی سبد ارزاق و غذای گرم نیز برای آنها توزیع می شود.

,

مسئول هیئت محبان‌الزهرا(س) گفت: با بسیاری از خیران مردمی برای تأمین مالی این برنامه هماهنگی صورت گرفته و برای این خانواده ها تحت پوشش خیران قرار می گیرند و جمع آوری، بسته بندی و توزیع توسط مردم صورت می گیرد.

,

وی با اشاره به شناسایی محرومان توسط هیئت محله افزود: توان خیران هیئت مذهبی و مردمی برای ده ها خانواده محلات حاشیه شهر مشهد که از قبل شناسایی شدند متمرکز شده است و اجاره منزل، کمک های درمانی، سبد معیشتی و غذای گرم در مناطق طبرسی شمالی، خیابان پنجتن و رسالت پوشش داده شده است.

,

, ,

ایرجی‌نیا تصریح کرد: در میان خانواده های تحت پوشش اتباع کشورهای دیگر نیز هستند و در برنامه کمک‌رسانی از سوی مردم، هیئات و مساجد برای تهیه و توزیع سبد معیشتی محرومان دخیل هستند.

,

وی با بیان اینکه مردم محله و نیکوکاران با برخی نانوایی نذر نان رایگان به صورت خودجوش صورت داده اند افزود: در اقدامی دیگر در محرم و صفر نیز حساب های دفتری خانواده های بدهکار تسویه شد، تهیه جهیزیه برخی نوعروسان محقق شد که البته این اقدامات نیکوکارانه در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد و این نوع اقدامات خیر جزوی از برنامه های اصلی هیئات مذهبی شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه