اخبار داغ

تیشه به ریشه درختان این بار به بهانه ای دیگر؛

مرگ تلخ جنگل ها در سایه طمع‌ورزی سودجویان/۲۷۰ درخت در اشترانکوه به بهانه مقابله با سیل قلع و قمع شد

مرگ تلخ جنگل ها در سایه طمع‌ورزی سودجویان/۲۷۰ درخت در اشترانکوه به بهانه مقابله با سیل قلع و قمع شد
270 اصله درخت در منطقه اشترانکوه شهرستان دورود قربانی عدم هماهنگی میان دستگاه ها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سفیر افلاک، نقش درختان و فضای سبز در تولید اکسیژن بسیار حائز اهمیت است، حفظ و حراست از منابع طبیعی و فضای سبز یعنی هدیه دوباره زندگی به همه افرادی که در کنارمان زندگی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قصه قطع درختان بی جان در جای جای نقاط کشور حکایتی تلخ است که گهگاهی در رسانه ها منتشر می شود، سرمایه هایی گرانبها که قربانی سودجویان و یا غفلت متولیان می شود.

,

در حالی که چند سالی است در شمال کشور قطع درختان جنگلی ممنوع شده اما در برخی دیگر از شهرها قطع درختان پر رونق ادامه دارد و گاهی چوب های قاچاق نیز در این میان کشف می شوند.

,

, ,

 

,

سودای ثروت با مرگ طبیعت

, سودای ثروت با مرگ طبیعت, سودای ثروت با مرگ طبیعت,

تجارت چوب این روزها رونق زیادی دارد به طوری که در برخی از ورودی شهرها کامیون های حمل چوب دیده می شود و درختان زیادی با قدمت های مختلف در این تجارت قلع و قمع می شوند.

,

حالا این قصه تلخ به شهرستان دورود در استان لرستان رسیده است، قطع صدها درخت که توپ این قصور در حال پاسکاری است و این بار علت قطع درختان، مقابله با سیلاب اعلام شده است.

,

, ,

قطع ۲۷۰ درخت

, قطع ۲۷۰ درخت, قطع ۲۷۰ درخت,

در اقدامی متاسفانه تعداد ۲۷۰ اصله درخت کهنسال که ۷۰ اصله آن  در حریم منطقه حفاظت شده اشترانکوه می‌باشد  توسط شهرداری قطع شده است که  شهرداری بلافاصله اقدام به فروش درختان به یک فرد خارج از استان می کند  اما با اقدام به موقع محیط زیست جلوی این کار را گرفته می شود.

,

برای روشن شدن موضوع به سراغ محیط زیست شهرستان دورود رفتیم تا شفافیت آن مشخص شود.

,

, ,

مصوبه ستاد بحران دورود لایروبی رودخانه تیره بوده نه رودخانه ماربره

, مصوبه ستاد بحران دورود لایروبی رودخانه تیره بوده نه رودخانه ماربره, مصوبه ستاد بحران دورود لایروبی رودخانه تیره بوده نه رودخانه ماربره,

حسن سالاروند سرپرست منطقه حفاظت اشترانکوه  در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: شهرداری  دورود طبق مصوبه ستاد بحران شهرستان باید رودخانه تیره که در حریم شهر است را لایروبی می کرد ولی متاسفانه بدون اطلاع  اقدام به لایروبی رودخانه ماربره که در حریم شهر قرار ندارد، کرده و در این میان تعداد ۷۰ اصله درخت کهنسال که در حریم رودخانه  ماربره می باشد توسط شهرداری قطع  شده است.

,

وی افزود: بعد از اطلاع از اقدام شهرداری اداره محیط زیست سریعا نسبت به توقف کار شهرداری اقدام و پرونده به دادسرا ارجاع داده شد.

,

سالاروند تصریح کرد: با ورود داستان به این پرونده و طبق مستندات، شهرداری دورود محکوم و ملزم به پرداخت ضرر و زیان به سازمان محیط زیست می شود.

,

, ,

درختان قربانی عدم هماهنگی‌مسئولان

, درختان قربانی عدم هماهنگی‌مسئولان, درختان قربانی عدم هماهنگی‌مسئولان,

‌ سرپرست منطقه حفاظت اشترانکوه  عنوان کرد: باتوجه به اینکه شهرداری یک نهاد مستقل و خصوصی است پرونده جهت رسیدگی بیشتر و صدور رای  به استان ارجاع داده شده است.

,

در حالی که این بار درختان قربانی عدم هماهنگی دستگاه ها شده اند اما شهرداری دورود که مجری این طرح بوده است  بعد از محکومیت توپ را در زمین ستاد مدیریت بحران شهرستان انداخته است.

,

انتظار می رود دستگاه قضایی برخورد لازم را در این راستا انجام دهد تا برای انجام هر کاری هماهنگی میان دستگاه ها ایجاد شود تا دیگر شاهد این گونه قطع درختان نباشیم.

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه