اخبار داغ

مدیر امور زراعت خراسان شمالی خبر داد:

اجرای کشت قرار دادی کلزا در خراسان شمالی با همکاری آستان قدس و بنیاد علوی

اجرای کشت قرار دادی کلزا در خراسان شمالی با همکاری آستان قدس و بنیاد علوی
محمد نقی کاظمیان گفت: شرکت آستان قدس و بنیاد علوی در فصل زراعی پاییز امسال نسبت به انجام کشت قراردادی کلزا در خراسان شمالی ورود کرده اند که قرارداد با کلزاکاران استان منعقد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نقی کاظمیان، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره شرکت آستان قدس اظهار کرد: امسال با اقدام وزارت جهاد کشاورزی تفاهم نامه ای با شرکت آستان قدس به منظور انجام کشاورزی قراردادی برای کشت محصول کلزا در استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان منعقد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

کاظمیان گفت: این تفاهم نامه در راستای تسهیل گری در انجام کشت کلزا در کشور به صورت ارائه بذر رایگان توسط شرکت آستان قدس به کلزاکاران، انجام بیمه قراردادی محصول کلزای کشت شده و پرداخت به موقع و سریع بهای کلزای برداشت شده به کلزاکاران است.

,

وی افزود: این تفاهم نامه چهار ساله منعقد شده و شرکت آستان قدس موظف شده است که کلزای برداشت شده را با قیمت تضمینی از کلزاکاران تحویل بگیرد همچنین مابه التفاوت سود نهایی روغن استحصال شده را به کلزاکاران پرداخت کند.

,

وی در ادامه از اقدام بنیاد علوی به منظور انجام کشاورزی قراردادی در محصول کلزا در شهرستان مانه و سملقان خبر داد و گفت: در همین راستا، بنیاد علوی اعطای تسهیلات به کلزاکاران با سقف هشت میلیون تومان به ازای هر هکتار با کارمزد دو درصد به منظور تامین نهاده را در دستور کار خود قرار داده است.

,

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اجرای این قرارداد در شهرستان مانه و سملقان سه ساله است که هدف از اجرای آن افزایش تولید کلزا در واحد سطح و استفاده صحیح از نهاده های کود، بذر و سم در مزارع کلزا است.

,

وی خاطر نشان کرد: در فصل زراعی جاری سطح قرارداد کشت کلزا میان بنیاد علوی و کلزاکاران شهرستان مانه و سملقان 500 هکتار است که قرارداد این سطوح زراعی منعقد شده است.

,

وی یادآور شد: بنیاد علوی درصدد است در سال های پیش رو، اجرای کشاورزی قراردادی نسبت به دیگر محصولات از جمله پنبه، گندم و جو را در استان انجام دهد.

,

کاظمیان در خاتمه درباره سطح زیر کشت کلزا در خراسان شمالی با آغاز فصل زراعی پاییزه جاری نیز اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی در این فصل زراعی سطح ابلاغی کشت کلزا در استان را هفت هزار هکتار معین کرده است.

,

وی گفت: تا به کنون در این فصل زراعی دو هزار و 596 هکتار از مزارع آبی و 50 هکتار از مزارع دیم استان به کشت کلزا اختصاص یافته اند.

,

وی افزود: تا به کنون سطح سبز کلزا آبی به هزار و 200 هکتار رسیده است.

,

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: هنوز کشت کلزا در شهرستان مانه و سملقان تا 10 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

,

کاظمیان یادآور شد: پیش بینی می شود در این فصل زراعی چهار هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا برود درحالیکه در فصل زراعی پاییز سال گذشته سه هزار و 150 هکتار از مزارع استان محصول کلزا کشت شد.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه