اخبار داغ

غضنفرآّبادی در گفت‌وگو با دانا:

نباید طرح «حمایت از سوت زن ها» باعث تشویق فساد شود/ ضرورت رفع نواقص طرح

نباید طرح «حمایت از سوت زن ها» باعث تشویق فساد شود/ ضرورت رفع نواقص طرح
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی کار صوری انجام داده و فساد را گزارش دهد سپس مورد تشویق قرار گیرد در دراز مدت موجب خواهد شد که از این طریق فسادهای دیگری رخ دهد.
[

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح «تشویق گزارش‌گران فساد» گفت: اینکه راهکار و سازوکاری تعریف شود که به هر طریقی جلوی فساد گرفته شود، مورد موافقت همه نمایندگان مجلس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه شیوه ها و روش های مبارزه با فساد بدون شک نیازمند کارشناسی دقیق دارد عنوان کرد: قوانین متعددی در حوزه مبارزه با فساد از قبیل قانون اصلاح نظام اداری و مبارزه با فساد اداری را داریم ضمن اینکه قوانین متعددی در این حوزه در دیوان محاسبات داریم.

,

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به ویژگی خاص این طرح گفت: در این طرح مسئله سوت زن ها و حمایت از کسانی که فساد را گزارش می دهند مطرح است که در نگاه اول شاید اینگونه به نظر برسد که چنین اقدامی خوب و پسندیده نیست از این بابت که اگر کسی معاونت در جرم دارد و فساد را گزارش داد، علاوه براینکه  مجازات نمی شود بلکه مورد تشویق قرار خواهد گرفت به عبارتی اگر کسی کار صوری انجام داده و فساد را گزارش دهد سپس مورد تشویق قرار گیرد در دراز مدت موجب خواهد شد که از این طریق فسادهای دیگری رخ دهد.

,

غضنفرآبادی با اشاره به اینکه بررسی جزئیات این طرح نیازمند دقت نظر کارشناسی است تصریح کرد: باید راه های فرار در این طرح بسته شود، این طرح جامع و کامل است و می تواند برای مبارزه با فساد مفید باشد.

,

نماینده مردم بم در مجلس در پاسخ به اینکه پیش از این هم قوانین متعددی در حوزه مبارزه با فساد وجود داشته اما نتوانسته تاثیر بازدارندگی در انجام فساد اداری و اقتصادی داشته باشد، چه تضمینی وجود دارد که سرنوشت این طرح همانند طرح های قبلی نباشد عنوان کرد: طرح هایی که پیش از این در بحث مبارزه با فساد اداری داشتیم، هر کدام روش های خاصی داشتند و این طرح نیز یک روش دیگر است.

,

وی با بیان اینکه طرح های قبلی در حال اجرا هستند و تا حدودی هم اثرگذاری خود را دارند گفت: این طرح هم یک راهکار دیگر برای مبارزه با فساد است که در حقیقت افشاگری را رونق می دهد.

,

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: در طرح های قبلی قوانین محکم و شفاف و سریع داریم تا از قانون سوء استفاده صورت نگیرد اما در این طرح تخلفی در حال صورت گرفتن است که برخی اعلام گزارش کرده و تشویق می شوند.

,

انتهای پیام/ک 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه