اخبار داغ

معاون بیمه سلامت خراسان شمالی:

۶۳ هزار متقاضی ارزیابی وسع مشمول بیمه سلامت رایگان شدند

۶۳ هزار متقاضی ارزیابی وسع مشمول بیمه سلامت رایگان شدند
مهرداد سفیدگران با اشاره به اینکه در سال جاری 86 هزار و 385 نفر در استان خراسان شمالی درخواست ارزیابی وسع داشته اند، گفت: از این تعداد ، 63 هزار و 451 نفر که معادل 75.7 درصد بیمه شده ها بوده اند مشمول دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سفیدگران، معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه براساس قوانین سال 98 باید برای تمامی افرادی که خواهان دفترچه بیمه سلامت هستند، ارزیابی وسع انجام شود، اظهار داشت: لازم به توجه است که این مشمول کارمندی، سایر اقشار نمی شود بلکه شامل کسانی خواهد شد که خواهان دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با بیان اینکه روند کار ارزیابی وسع توسط بیمه سلامت صورت نمی گیرد، افزود: تایید این مراحل توسط وزارت رفاه صورت و نتیجه از طریق پیامک برای فرد اعلام می شود و فرد برای ادامه مراحل باید به دفاتر پیش خوان مراجعه کند.

,

سفیدگران اضافه کرد: زمانی که افراد براساس اعلام وزارت رفاه از گروه بیمه شدگان رایگان خارج  و مشمول پرداخت مبلغ می شود، برخی موارد اعتراض فرد را در بردارد که جهت پیگیری اعتراض به بیمه سلامت مراجعه می کنند در حالی که این کار برعهده وزارت رفاه است و سازمان بیمه سلامت  پیگیر است که این چالش را بتواند رفع کند.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس مواد قانونی در برنامه ششم توسعه در سال 98 و 99 ابلاغ شده است تمامی افراد که بیمه شده رایگان و شامل صندوق های روستایی و بیمه سلامت همگانی و متقاضی بیمه رایگان هستند ارزیابی وسع انجام شود.

,

سفیدگران با بیان اینکه در سال جاری 86 هزار و 385 نفر در استان خراسان شمالی درخواست ارزیابی وسع داشته اند، گفت: از این تعداد متقاضی پاسخ 83 هزار و 793 نفر حدود 97 درصد افراد نوع دهک شان از طریق دریافت پیامک اعلام شده است.

,

 

,

42 هزار نفر متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه نکرده اند

, 42 هزار نفر متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه نکرده اند, 42 هزار نفر متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه نکرده اند,

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون 41 هزار و 540 نفر که حدود 50 درصد افرادی هستند که پاسخ ارزیابی وسع شان آمده است، دفترچه شان را اخذ کرده اند.

,

سفیدگران یادآور شد: در سه دهک پایین یک، دو و سه بیمه سلامت به صورت کاملا رایگان، دهک های چهار، پنج و 6 مبلغ 50 درصد سرانه که به صورت ماهانه مبلغ 55 هزار و 700 تومان و برای یک سال 668 هزار و 400 تومان و در دهک های بالاتر از هفت تا 10 باید 100 درصد مبلغ باید توسط متقاضی پرداخت شود.

,

وی بیان داشت: از تعداد کل افرادی که پیامک ارزیابی وسع را دریافت کرده اند 63 هزار و 451 نفر که معادل 75.7 درصد بیمه شده ها بوده اند مشمول بیمه رایگان شده اند و تمامی مبلغ بیمه از طریق دولت پرداخت خواهد شد.

,

این مقام مسئول گفت: 19.1 درصد شامل 16 هزار و 74 نفر مشمول دفترچه بیمه 50 درصدی پرداخت حق بیمه و چهار هزار و 268 نفر که معادل 5.2 درصد هستند مشمول پرداخت حق بیمه کامل شده اند.

,

سفیدگران با اشاره به اینکه اعلام دهک از سمت وزارت رفاه حدود یک ماه طول می کشد، گفت: برای بیماران اورژانسی و مبتلا به کرونا اعلام دهک براساس اعلام از سمت بیمه سلامت استان سریع تر از روال اصلی کار انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه