اخبار داغ

یاداشت؛

مناظره ترامپ و بایدن، سکانس واقعی از آمریکای تاریک و فاسد

مناظره ترامپ و بایدن، سکانس واقعی از آمریکای تاریک و فاسد
وظیفه دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی طرح برنامه‌ای مشخص برای ساختار سیاست خارجی است زیرا امید به پیروزی فرد خاصی در انتخابات آمریکا همانقدر بی نتیجه است که برجام و ثمره آن پوچ و نافرجام بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ محمد رضا عسکری ارمندی در یادداشتی نوشت: سومین و آخرین مناظره انتخاباتی دو رقیب اصلی ریاست جمهوری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه در نشویل ایالت تنسی آغاز شد.

مناظره ای که حول محورهایی چون کره شمالی، ایران، روسیه، اتهام فسادهای مالی و اخلاقی به یکدیگر، بیرون انداختن اجباری مهاجرین به خصوص کودکان از خاک آمریکا و ویروس کرونا بود، چهره ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که مدعی ابرقدرتی و نظام تک قطبی در جهان است در مناظره دو کاندید دموکرات و جمهوری خواه بیش از پیش بر همگان مشخص شد.

به عبارتی کشوری که چهره یک جامعه ایده آل مدرن بر پایه ساختارهای دموکراسی، بانی صلح و امنیت جهانی، زادگاه حقوق بشر و آزادی را به خود گرفته بود در یک سکانس واقعی آمریکای تاریک و فاسد را نمایان کرد.

بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند هر دو آمریکایی هستند و به دنبال هژمونی در ساختار نظام بین الملل حال به هر قیمتی چه حمله به کشورهای ضعیف و نابود کردن زندگی میلیون ها خانواده و قتل عام انسان ها چه ساختن قفس برای مهاجرینی که با هزاران امید و رویا برای ساختن آینده فرزندانشان پا به خاک کشوری می گذارند که در اوج بی رحمی کودکان را از والدین جدا و در مرزها رها می کنند، کودکانی تنها و آواره که از آغوش گرم و محبت فقط چهره ای از پدر و مادر را بخاطر دارند و اما در آن سو دو کاندید پر مدعای آمریکایی با پررویی تمام و با پرستیژ " انسان خوب " مقابل میکروفون هایی که فقط می توانند " دروغ ها " را بلند فریاد بزنند، یکدیگر را به جنایت بر علیه کودکان متهم می کنند در حالی که بایدن و  ترامپ هر کدام  که در این جریان مقصرند چهره و فلسفه سیاست های آمریکا را نشان می دهند.
 
این کارشناس سیاسی در ادامه تاکید کرد: اگر این اتفاق در ایران یا هر کدام از کشورهای مخالف سیاست های آمریکا رخ می داد آمریکا با ژست کدخدایی و مدعی حقوق بشر و با توسل بر ابزارهای رسانه و قدرت چانه زنی خود در سازمان ها و نهادهای بین المللی شروع به صادر کردن تحریم، تهدید و قطعنامه می کرد و در نهایت زمین و زمان را محکوم می کرد و عده ای روشنفکرنما در پیج های اینستاگرام و توئیتر همصدا با آمریکا بر طبل دشمنی می کوبیدند اما حالا که دو نماینده دو حزب بزرگ آمریکا خود به افشاگری بر علیه یکدیگر دست زدند همه اپل به دستان سکوت کردند و در حال تحلیل چهره بایدن و ترامپ هستند تا ببینند کدام یک خوشتپ تر هستند!!

واقعیت این است که آمریکا با ترامپ یا بایدن با برجام یا بدون برجام همان شیطانی است که برای رسیدن به منافع خود بی رحم است، آن عده ای هم که قهوه در دست بر صندلی و مبل تکیه زدند و آمریکا را مدینه فاضله خود می دانند بهتر است جهان را با عینک واقعیت ها ببینند نه تخیلات ساده انگارانه...

آمریکا فلسفه و سیاست مشخص و خاص خود را دارد بنابراین پیروزی هر کدام از طرفین تغییر گسترده ای در برنامه های این کشور ایجاد نمی کند بلکه کشورهای دیگر بخصوص دستگاه های سیاست خارجی باید برنامه مشخص خود را در برابر آمریکا داشته باشند مثلا برای کشور ما ایران، بایدن و ترامپ و .. همه " سر و ته یه کرباس " هستند بدین ترتیب وظیفه دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی طرح برنامه ای مشخص برای ساختار سیاست خارجی است زیرا امید به پیروزی فرد خاصی در انتخابات آمریکا همانقدر بی نتیجه است که برجام و ثمره آن پوچ و نافرجام بود.
 
دستگاه سیاست خارجی دولت آقای روحانی اگر می خواهد کارنامه ضعیف و ناامید کننده خود را حداقل کمی تغییر دهد باید تغییر نگرش داده و به جای امید به پیروزی دموکرات ها به فکر سیاست و اقتصاد کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه