اخبار داغ

مدیر انجمن فیلم بسیج هنرمندان خراسان شمالی عنوان کرد؛

شبکه نمایش خانگی، شوی عقده‌گشایی محدودیت‌های بازیگران

شبکه نمایش خانگی، شوی عقده‌گشایی محدودیت‌های بازیگران
رضا لنگری گفت: بخش زیادی از این سریال ها در قالب یک شوی لباس بر روی صحنه می روند و باتوجه به اینکه بسیاری از بازیگران سینما، در صدا و سیما محدودیت‌های نمایشی دارند، در سریال های خانگی عقده‌گشایی کرده و متاسفانه باعث الگوسازی در جامعه خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا لنگری، مدیرانجمن فیلم بسیج هنرمندان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه برای پرداختن به موضوع سینما و تاثیرات آن بر جامعه بهترین منبع بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فیلم سازان مطرح کردند که فیلم و سینما جذاب و رسانه فوق‌العاده ای است به گونه ای که در حال حاضر هیچ چیزی همچون فیلم و سینما نمی تواند تاثیرگذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

وی با اشاره به اینکه همچنین ایشان در بخشی از بیاناتشان مطرح کردند که هنر سینما بلاشک یک هنر برتر و یک روایتگر کاملاً مسلط است که هیچ روایت‌گری تاکنون به این کارآمدی ندیده بودم، گفت: مقام معظم رهبری خطاب به سینماگران فرمودند، کلید پیشرفت در دستان شماست و برای سینما شاخصه هایی از جمله سینمای متعهد، سینمایی انقلابی و سینمای دینی را تعریف کردند.

,

لنگری با بیان اینکه فیلم ارزشی و ارزش فیلم دو واژه کاملاً جداگانه هستند، ادامه داد: فیلم ارزشی کاملا مشخص و بر اساس سیره اهل بیت، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعبیر شده است، اما زمانی که صحبت از ارزش فیلم به میان می آید، یعنی باید برای آن شاخص و هنجار تعریف ‌شود، که این هنجار ها در بطن جامعه براساس تربیت های خانوادگی، ارزش های شخصی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

,

این کارشناس مسئول با بیان اینکه در یک جامعه انقلابی و اسلامی، ارزش‌ها باید از ریشه درست شود، اضافه کرد: خانواده مهمترین نهاد برای پرورش این ارزش هاست، همچنین آموزش و پرورش، حوزه علمیه و صدا و سیما به ترتیب هر کدام برای فرهنگ سازی جایگاه ویژه ای دارند که نوع نگاه به ارزش ها را تعیین خواهد کرد.

,

لنگری با بیان اینکه گاها در سریال‌هایی که در شبکه های خانگی رواج پیدا کرده است، تک تک اعضای خانواده از شخصیت‌های سریال ها در رابطه با نوع پوشش، ارتباط با خانواده و ارتباطات اجتماعی الگو برداری می کنند، گفت: نکته قابل توجه این است که این الگوها رفتارها و ارزش ها را می سازند و در یک جمع چند نفره ارزشها متفاوت می شود و فیلمساز به سمت ساخت فیلمی می رود که مخاطب بیشتری را داشته باشد.

,

وی یادآور شد: در کشور ایران اسلامی شهدا و قهرمانان زیادی هستند که شاید بسیاری از آنها شناخته شده نیستند، این در حالی است که شخصیت‌های داستانی زیادی هستند که بسیاری از آنها تنها یک داستان و اسطوره اند اما  عمیقا در بین قشر کودک، نوجوان و جوانان رخنه کرده اند که نشان از ورود خوب این فیلم سازان بوده است.

,

 

,

تلاش فیلم سازان ایرانی برای راه یافتن به اسکار تاثیری در فرهنگ کشور ندارد

, تلاش فیلم سازان ایرانی برای راه یافتن به اسکار تاثیری در فرهنگ کشور ندارد, تلاش فیلم سازان ایرانی برای راه یافتن به اسکار تاثیری در فرهنگ کشور ندارد,

لنگری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه فیلم سازی، کم‌کاری از جانب فیلم سازان داخلی بوده که شخصیت ها و اسطوره های خارجی به خوبی در این  حوزه ورود کرده اند، افزود: اگر نهضت بنر زنی را تمام کنند و هزینه هایی که در این راستا انجام می‌شود را در زمینه ساخت فیلم سرمایه گذاری شود، قطعا تاثیر گذاری بیشتری نسبت به یک بنر خواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها تمرکزشان را در ساخت فیلم هایی با ارزش و فرهنگ خودشان داشته اند، گفت: این کشورها، اختصاصاً جشنواره‌هایی برگزار می‌کنند و لزوم نمی‌ بینند که فیلم هایشان را در جشنواره های سایر کشورها به نمایش بگذارند.

,

لنگری یادآور شد: متاسفانه در کشور ایران خیلی از فیلمسازان تمامی تلاششان این است که فیلمشان را در جشنواره های اسکار به نمایش بگذارند در حالی که باید ببینیم راه پیدا کردن این فیلم‌ها به این جشنواره ها چه تاثیری برای کشور، جامعه، فرهنگسازی و ارزش های کشور داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه باید بررسی شود که راه یافتن به جشنواره های خارجی، چه نتیجه ای برای جوانان به همراه داشته است، بیان داشت: چرا نباید از شخصیت‌های شهدا به عنوان الگو در جامعه، فیلم ساخته شود.

,

 

,

شبکه خانگی، شویی برای عقده گشایی محدودیت های بازیگران در صداوسیما

, شبکه خانگی، شویی برای عقده گشایی محدودیت های بازیگران در صداوسیما, شبکه خانگی، شویی برای عقده گشایی محدودیت های بازیگران در صداوسیما,

لنگری با بیان اینکه سریال های شبکه خانگی که این روزها رواج بسیاری پیدا کرده اند، هیچ ارزشی در درونشان نیست،گفت: بخش زیادی از این سریال ها در قالب یک شوی لباس بر روی صحنه می روند و باتوجه به اینکه بسیاری از بازیگران سینما، در صدا و سیما محدودیت‌های نمایشی دارند، در سریال های خانگی عقده‌گشایی کرده و متاسفانه باعث الگوسازی در جامعه خواهند شد.

,

این کارشناس مسئول ادامه داد: باید با کمک دستگاه‌های مربوطه به سمت ارزش‌های جامعه گام برداشته شود و فرهنگ‌سازی انجام و فیلمهایی با ارزش های جامعه ایرانی اسلامی خودمان ارزشمند شوند.

,

این کارشناس مسئول یادآور شد: سریال هایی که به صورت خانگی برای خانواده تولید و پخش می شوند، شاید از دیدگاه تولیدکنندگان شان، فرهنگ و برنامه های اخلاقی و رفتاری جامعه را به نمایش می گذارند اما واقعیت این نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه