اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

واکسن آنفولانزا در داروخانه ها توزیع نشده است

واکسن آنفولانزا در داروخانه ها توزیع نشده است
قباد محمدی, معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون واکسن آنفلوانزا در اختیار هیچ یک از داروخانه های کشور قرار نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: بر اساس قول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بود واکسن آنفلوانزا تا آخر مهر ماه به منظور توزیع در داروخانه ها در اختیار معاونت غذا و دارو قرار گیرد.

وی افزود: با این حال تاکنون واکسن آنفلوانزا در اختیار هیچ یک از داروخانه های کشور قرار نگرفته است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به امروز و فردا کردن های پیاپی وزارت بهداشت برای در اختیار قرار دادن واکسن نمی توان تاریخ دقیقی را مطرح کرد.

وی درباره کمبودهای دارویی نیز عنوان کرد: به داروهایی که وارد کشور می شوند غیر از داروهای ویتامین و تقویتی که اثر درمانی دارند ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واردات داروهایی که مشابه داخلی دارند ممنوع است که بیشتر کمبودهای گزارش شده از این قبیل هستند.

محمدی بیان کرد: خارج از این فرآیند کمبودهای دارویی طبیعی نیز وجود دارد که با این حال میزان آن در استان کرمانشاه به بیشتر از دو درصد نمی‌رسد.

وی افزود: کمبودهای دارویی واقعی شامل داروهای شیمی درمانی و برخی دسته های دیگر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه