اخبار داغ

کارشناس زعفران:

هیچ یافته علمی در خصوص زمان ماندگاری کرونا روی زعفران وجود ندارد

هیچ یافته علمی در خصوص زمان ماندگاری کرونا روی زعفران وجود ندارد
قوی گفت: تاکنون در هیچ تحقیق علمی، سخنی از زمان ماندگاری ویروس کرونا بر روی زعفران به میان نیامده و کشاورزان و مردم برای رفع نگرانی در این خصوص، فقط باید مسائل بهداشتی را در زمان جمع آوری و پاک کردن زعفران رعایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قوی کارشناس زعفران در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت زعفران، به ارائه نکاتی در خصوص نحوه جمع آوری و پاک کردن اصولی و بهداشتی این محصول بسیار ارزشمند در شرایط خاص کرونایی امسال پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی عنوان کرد: کشاورزان و مردم عزیز توجه داشته باشند پیش از شروع به جمع آوری و پاک کردن گل زعفران، حتما نسبت به کوتاه کردن ناخن ها و شستشوی کامل و موثر دستها با مایع ضدعفونی کننده اقدام کرده و حتی المقدور از دستکش یکبار مصرف برای جمع آوری و پاک کردن استفاده کنند.

,

کارشناس زعفران تبیین کرد: با توجه به اینکه از قدیم الایام در خانواده ها مرسوم بوده که زعفران را بصورت شب نشینی و دور همی پاک می کردند، توصیه ما این است که در شرایط فعلی اولا از برگزاری دورهمی های این چنینی خودداری کرده و حتما فاصله اجتماعی مناسب و استفاده از ماسک را مد نظر داشته باشند.

,

قوی گفت: شرایط کرونایی امسال این نگرانی را هم برای کشاورزان و هم برای خانواده ها ایجاد کرده که برای پاک کردن گل زعفران چگونه می توان به افرادی که در ظاهر سلامت هستند و بیماری ندارند اعتماد کرد؛ تنها راه برطرف شدن این دغدغه بسیار مهم رعایت کامل نکات بهداشتی است.

,

کارشناس زعفران تاکید کرد: تاکنون در هیچ تحقیق علمی، سخنی از زمان ماندگاری ویروس کرونا بر روی زعفران به میان نیامده است، اما خشک کردن زعفران در دستگاه های مخصوص، باعث می شود ویروس ها سریعتر از بین بروند، چرا که دمای دستگاه در عرض چند دقیقه تا بیش از 70 درجه سانتیگراد می رسد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیچی زدن گلهای زعفران به جهت سهولت و سرعت کار، ماندن سفیدی و یا زردی انتهای سه شاخه قرمز به کلاله های قرمز، پهن کردن گلهای پاک شده روی کاغذ یا روزنامه و فاصله انداختن بین زمان جمع آوری تا زمان پاک کردن گل زعفران، از جمله عواملی هستند که باعث کاهش کیفیت و به تبع آن کاهش ارزش اقتصادی این محصول گرانبها و ارزشمند می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه