اخبار داغ

یادداشت/

ترامپ یا بایدن ؟!

ترامپ یا بایدن ؟!
ترامپ و بایدن بدانند ، ۴۱ سال ما بر مبانی پای فشردیم . ایران هیچ تغییری نکرده است . دیروز که نهال انقلاب بود ، امریکا را شکست دادیم . امروز که جمهوری اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است و امریکا را در منطقه به زانو در آورده است . پس منتظر باشید که امروز روز انتقام ملت ایران از سران کاخ‌سفید است ؛ از کارتر تا ترامپ یا بایدن !!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی شیرازی نوشت: بیش از چهل سال است که امریکا قدرت نفوذ خود در ایران را از دست داده است . از همان روز های نخست شکل گیری نظام اسلامی در ایران ، تلاش امریکا برای نابودی جمهوری اسلامی ایران و بازگشت ایران به دوران قبل از انقلاب و سلطه ی مجدد استکبار جهانی بر کشورمان آغاز شد . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در همه ی این سال ها ، و در دوران هر رئیس جمهور امریکا از جمهوری خواه و دموکرات ، فشارهای گوناگونی را بر نظام و ملت ایران وارد کردند تا به آرزوهای شوم خود دست یابند ؛ ولی شکست خوردند . 
,
   در دوران کارتر ، قطعنامه های بسیاری را علیه کشورمان تصویب کردند ، تحریم های اقتصادی ای علیه ایران وضع نمودند ، پول ها و طلاهای ایران را که نزد بانک های امریکا بود بلوکه کردند ، به طبس حمله نظامی نمودند ، کودتای نقاب را طراحی کردند .
,
 
,
   در عصر ریگان ، تحریم های بازرگانی و تجاری را علیه کشورمان اعلام کردند ، کشورهای دنیا را از فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ایران منع نمودند ، ‌کشورمان را در لیست کشورهای حامی تروریست قرار دادند ، به کشتی ایران اجر و ناوچه های جوشن و سهند حمله کردند ، هواپیمای مسافربری ایرباس را با موشک زدند و برای کشتن ملت ایران سلاح شیمیایی در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند .
,
 
,
   در دوران کلینتون ، تحریم های سخت تری با هدف جلوگیری از سرمایه گذاری ایران در صنعت نفت و گاز وضع کردند ، صادرات ایران را با مشکلاتی مواجه نمودند ، بیست میلیون دلار در اختیار مخالفان نظام قرار دادند ، و تلاش گسترده ای را برای بر هم زدن نظم مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورها آغاز کردند .
,
 
,
   در دوران بوش پدر و پسر ، تحریم ها را تشدید کردند ، ایران را در فهرست سیاه قرار دادند ، برخی از بانک ها و شرکت های ایرانی را در لیست تحریم  قرار دادند ، و ایران را محور شرارت خواندند .
,
 
,
   در عصر اوباما ، از کشورهای جهان خواسته شد تا سریع به سوی تحریم های جدید ایران حرکت کنند ، با تحریم های پیشنهادی ، به دنبال انزوای ایران بودند ، در فتنه سال ۱۳۸۸ از فتنه گران علیه نظام حمایت کردند ، و دانشمندان هسته ای کشورمان را ترور کردند .
,
 
,
   در دوران ترامپ شدیدترین تحریم ها با عنوان فشار حداکثری اعمال شد ، غذا و دارو را هم تحریم کردند ، مخالفان جمهوری  اسلامی را حمایت و سازماندهی کردند ، وترامپ شخصا دستور ترور سردار سلیمانی ؛ فرمانده سپاه قدس را صادر کرد .
,
 
,
همه این تلاش ها برای انزوای ایران و یا براندازی ایران شکل پذیرفت . اما هر چه تحریم ها شدیدتر و دشمنی های امریکا جدی تر شد ، جمهوری اسلامی ایران به برکت ایمان و اراده قوی خود ، قدرتمند تر شد و امریکا در همه عرصه ها شکست خورد . 
,
 
,
   امریکا به دنبال سلطه سیاسی ، نظامی ، امنیتی ، فرهنگی ، و اقتصادی بر ایران بود ، وبرای رسیدن به این هدف تمام توان خود را به کار گرفت ، ولی راه به جایی نبرد .
,
 
,
   هاوارد تیچر ؛ عضو شورای امنیت ملی امریکا در عصر ریگان می گوید : آمریکا برای صدام کاری کرد که تا آن روز برای هیچ یک از نزدیک ترین متحدان خود نکرده بود .
,
 
,
   همه ی این حمایت برای شکستن ملت ایران بود . امریکا در عرصه جنگ نظامی ، سیاسی ، امنیتی ، و در شبیخون فرهنگی علیه ملت ما سنگ تمام گذاشت و هرگز به هدف نرسید .
,
 
,
   هیلاری کلینتون ؛ وزیر خارجه اوباما می گوید : دولت امریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان ( فتنه گران سال ۱۳۸۸ ) کرد .
,
 
,
   همه این تلاش ها بر اساس نگاه ادوارد شرلی ؛ نظریه پرداز امریکایی ، برای ایجاد یک تغییر بنیادین در سیاست های ایران و تهی کردن ایران از عقاید اسلامی و انقلابی بوده است ؛ هدفی که هرگز امریکا به آن دست نیافت و بر عکس روز به روز امریکا را منزوی تر و ایران را قدرتمند تر کرد .
,
 
,
   والرشتاین ؛ واضع نظریه نظام جهانی معتقد است که نظام سرمایه داری فعلی بقاء نخواهد داشت و از بین خواهد رفت .
,
 
,
   پروفسور نیکلاس اونف ؛ بنیانگذار مکتب سازه انگاری و استاد روابط بین الملل دانشگاه فلوریدا می گوید : پیش بینی من این است که نظام اقتصادی سرمایه داری در ۱۵ سال آینده یا مضمحل می شود یا به شدت ضعیف می شود .
,
 
,
   استفن والت ؛ نظریه پرداز امریکایی و از واضعان مکتب رئالیسم تدافعی در روابط بین الملل معتقد به افول امریکاست . او این روند را افول موریانه وار می نامد ؛ افولی که به واسطه ضعف های ساختاری و بنیادی در اقتصاد امریکا ایجاد شده و تدریجا شالوده خود را می بلعد .
,
 
,
برخی به ظواهر نگاه می کنند و می گویند امریکا پول دارد ، ابزار نظامی دارد ، امکانات رسانه ای دارد ، قدرت اتمی دارد ، علم و فناوری دارد ، تکنولوژی دارد ؛ اما باید بدانند این ها قدرت سخت افزاری است ؛ منتها در مقابله جهانی ، حرف اول را قدرت نرم افزاری می زند و امریکا در این موضوع ضعیف است . امریکا منطق و استدلال و حرف نو ندارد . ابزار نظامی دارد ؛ اما نیروی نظامی امریکا به شدت افسرده ، سردر گم ، سرگشته و مردد است .
,
 
,
قدرت امریکا از چهل و یک سال پیش به این طرف به مراتب تنزل پیدا کرده است . وضع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی امریکا افول کرده است . امریکا امروز ۱۵ تریلیون دلار بدهکار است . هشتصد میلیارد دلار کسری بودجه دارد . اقتدار اقتصادی و تاثیر امریکا در اقتصاد جهان سقوط کرده است . امریکا امروز دچار ضعف حیثیت ابرقدرتی در همه دنیاست . در عراق و سوریه و افغانستان و لبنان و فلسطین و یمن و اوکراین و پاکستان شکست خورده است . 
,
 
,
   رئیس جمهور امریکا اعلام کرد ما در منطقه غرب آسیا ۷ تریلیون دلار خرج کردیم و چیزی دستمان نیامد . 
,
   مردم کشور های منطقه ، جوان های عراق و لبنان و سوریه و افغانستان و پاکستان و یمن و بحرین و فلسطین و آزادیخواهان جهان از امریکا متنفرند . آنها می گویند امریکا طرفدار ظلم و جنگ و انباشت تسلیحات و طرفدار زور گویی و دخالت احمقانه و طرفدار سلطه بر ملت هاست .
,
 
,
   امریکا داعش را بوجود آورد که ذهن ملت ها را از اسرائیل منصرف کند و شکست خورد .
,
  امریکا خواست ریشه مقاومت را در غرب آسیا بخشکاند و نتوانست .
,
   امریکا خواست اسلام و جمهوری اسلامی را منزوی کند و‌نتوانست . 
,
   امروز دیگر امریکا در سازمان های جهانی و سازمان ملل و اتحادیه اروپا و ناتو هم قدرت گذشته خود را ندارد .
,
 
,
   یکی از روسای رژیم غاصب صهیونیستی می گوید :  امروز یک نیروی قدرتمندی وجود دارد که در خلاف جهت هدف های ما پیش می رود و ایران رهبری این قدرت را به دست گرفته است . 
,
   امریکا می خواست ایران را منزوی کند ؛ اما به قدرت بی بدیل منطقه تبدیل شده است .
,
 
,
   یک سیاستمدار کهنه کار امریکایی در مقایسه امریکای دیروز و امروز می گوید :  این تحولاتی که اتفاق افتاده و به این وضع منتهی شده است ، دامن زننده به این تغییر ، ایران است .
,
 
,
   روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در یادداشتی تحت عنوان چگونه ایران بر امریکا پیروز شد ، می نویسد : بی تردید درخواست های امریکا برای گفتگو با ایران ثابت کرد که ایران بر ائتلاف عربی و ائتلاف صهیونیست که با آنان خصومت می کنند ، از جمله اسرائیل و امریکا پیروز شده است .
,
 
,
   رسانه امریکایی فارن پالیسی نیز معتقد است : ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است .
,
 
,
   بروس ریدل ؛ تحلیلگر مطرح اندیشکده بروکینگر که بیش از سی سال سابقه تحلیل در سازمان سیا دارد ، می گوید :  ایران پیروز جنگ یمن شده است . 
,
این مستندات نشانه های پیروزی های ایران در جنگ های نظامی و سیاسی و امنیتی و فرهنگی است . 
,
 
,
   ایران سلطه سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی امریکا را قطع کرد . ایران نقشه های امریکا در غرب آسیا را به هم زد و استکبار جهانی را شکست داد . ایران داعش امریکا ساخته را در سوریه و لبنان و عراق مفتضح کرد . ایران عراق صدام را تبدیل به عراق شیعه کرد . ایران کوس رسوایی اسرائیل و امریکا را به صدا درآورد . ایران طبل افول استکبار جهانی را به صدا درآورد .
,
 
,
      امروز حرف اول را در منطقه ، ایران و جبهه مقاومت می زند . برای ایران ترامپ و بایدن تفاوتی ندارند . هر کدام رئیس جمهور امریکا بشوند ، باید نیروهایشان را از منطقه خارج کنند . هر کدام رئیس جمهور بشوند باید منتظر انتقام جمهوری اسلامی ایران به علت به شهادت رساندن سردار سلیمانی عزیز باشند . هر کدام رئیس جمهور بشوند باید راه افول امریکا را طی کنند . 
,
 
,
   ملت ایران همچنان بر مبانی انقلاب و پیروی از امامین انقلاب پای می فشرد و به زودی در جنگ اقتصادی هم امریکا را شکست خواهد داد . 
,
 
,
   برای ملت ما دموکرات و جمهوری خواه تفاوت ندارد . برای ملت ایران حفظ دین و ارزش های الهی و انقلابی مهم است . 
,
 
,
   ترامپ و بایدن بدانند ، ۴۱ سال ما بر مبانی پای فشردیم . ایران هیچ تغییری نکرده است . دیروز که نهال انقلاب بود ، امریکا را شکست دادیم . امروز که جمهوری اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است و امریکا را در منطقه به زانو در آورده است . پس منتظر باشید که امروز روز انتقام ملت ایران از سران کاخ‌سفید است ؛ از کارتر تا ترامپ یا بایدن !!
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه