اخبار داغ

کارشناس حشره شناسی عنوان کرد؛

بیماری سالک؛ تهدید جدی برای کودکان

بیماری سالک؛ تهدید جدی برای کودکان
حسن جلالی با بیان اینکه با ظهور این بیماری در یک منطقه گروه زیادی از افراد به خصوص کودکان را مبتلا خواهد کرد، گفت: با انجام اقدامات مراقبتی و مراجعه به موقع و سریع درمان بیماری می توانند از عوارض بیماری پیشگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن جلالی، کارشناس بهداشت عمومی و کارشناس ارشد حشره شناسی پزشکی در شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این شهرستان اظهار داشت: بیماری سالک یک عفونت الکلی پوستی است که توسط پشه خالکی منتقل و ایجاد ضایعه پوستی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه ابتلا به سالک در افراد اغلب از طریق گزش پشه های خاکی صورت می گیرد، ادامه داد: در گزش های مداوم موجب انتقال انگل به افراد سالم می شود  و معمولا پس از چند روز محل گزش قرمز و سپس متورم و حالت جوش به خود می گیرد که به تدریج از میان آن زخمی ایجاد شده و اطراف آن قرمز می شود که معمولاهمراه با ضایعه خشک و یا دارای ترشح است.

,

جلالی گفت: محل زخم بیماری سالک پس از مدتی به صورتی ناخوشایند در صورت فرد ایجاد می شود، همچنین عفونت در محل زخم یا سایر میکروب ها گاهی علائم شدیدتری به همراه دارد.

,

این کارشناس ارشد حشره شناسی اضافه کرد: عوارض ناشی از بیماری سالک در برخی موارد با ایجاد سوراخ در محل بینی، پلک و گوش و تغییر شکل این اعضا خواهد شد.

,

این کارشناس بهداشت با بیان اینکه با ظاهر شدن این بیماری در یک منطقه قطعا گروه زیادی از افراد به خصوص کودکان را مبتلا خواهد کرد، ادامه داد: با انجام اقدامات مراقبتی و مراجعه به موقع و سریع درمان بیماری می توانند از عوارض بیماری پیشگیری کنند و درمان آن باید به صورت متدوام درمراکز درمانی انجام شود.

,

جلالی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتقال این بیماری به سایر افراد خانواده فرد مبتلا شده باید تحت درمان قرار بگیرد، همچنین محل زخم پانسمان و پوشانده شود و از ضدعفونی کننده های حشرات در داخل خانواده و نصب توری پنجره ها می توانند در دستور کار قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه