اخبار داغ

در جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی صورت گرفت؛

انتقاد استاندار خراسان شمالی از خروج مرغ گرم از استان

انتقاد استاندار خراسان شمالی از خروج مرغ گرم از استان
محمدعلی شجاعی گفت: درحالیکه برای پاسخگویی به نیاز مصرف مرغ در استان می بایست روزانه 10 تن مرغ از خارج از استان وارد کنیم، گزارش شده است که بخشی از مرغ گرم تولیدی در استان به خارج از استان خارج می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد علی شجاعی،استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که نوسانات قیمت کالاها از جمله قیمت گوشت سفید تحت تاثیر اعمال تحریم ها بر کشور و نوسانات ارزی در داخل کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

شجاعی تصریح کرد: استانداری خراسان شمالی و دستگاه های ذی ربط در استان در نیمه نخست امسال برای تامین و توزیع گوشت سفید مورد نیاز بازار استان تلاش کرده اند تا بخشی از نهاده های مورد نیاز مرغداری های استان را با ارز چهار هزار و 200 تومان تامین شود.

,

وی افزود: در همین راستا، در نیمه نخست امسال 74 درصد از نهاده مورد نیاز مرغداری های استان با ارز چهار هزار و 200 تومان تامین و میان مرغداران استان توزیع شد، درحالیکه متوسط تامین نیاز نهاده برای مرغداری های کشور 50 درصد بوده است.

,

با این وجود، وی در ادامه از عملکرد دستگاه های ذی ربط در زمینه سامان بخشی به نحوه تولید و توزیع مرغ در استان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر مرغدار و مصرف کننده نیز از وضعیت کنونی ناراضی است.

,

شجاعی خاطر نشان کرد: مصرف روزانه مرغ در استان 55 تن است که مرغداری های استان می توانند 45 تن آن را تولید کنند و تنها 10 تن از نیاز بازار استان باید از خارج از استان تامین شود.

,

وی گفت: در شرایطی که برای تامین مرغ مورد نیاز بازار استان، دستگاه های ذی ربط می بایست بر اساس برنامه ای مدون و اتخاذ تدابیر هماهنگ شده، اقدام کنند تا نیاز بازار استان به این کالا با قیمت مصوب و نظارت شده تامین شود، با این وجود، گزارش می شود که مرغداری های استان نهاده را تحویل گرفته اند اما برخی از آنان گوشت مرغ گرم خود را به خارج از استان ارسال می کنند.

,

وی افزود: در همین راستا، کمبود مرغ در استان از محل عرضه مرغ منجمد همچنین خرید مرغ از سایر استان ها برآورده شده است.

,

استاندار خراسان شمالی در خاتمه اعلام کرد: عصر امروز با حضور مرغداران استان و مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط درباره نحوه تامین مرغ و قیمت مصرف کننده این کالا تصمیم گیری خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه