اخبار داغ

مطابق بخشنامه بانک مرکزی؛

سقف مجاز کارت به کارت ۶ میلیون تومان باقی ماند

سقف مجاز کارت به کارت ۶ میلیون تومان باقی ماند
برپایه بخشنامه بانک‌مرکزی، مقرر شد سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون‌بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها در هر شبانه‌ روز از مبدا هر کارت به ۶۰ میلیون ریال باقی بماند و میزان کارمزد انتقال وجه بیش از ۳۰ میلیون ریال به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات ویژه این بانک با هدف تسهیل استفاده هم‌میهنان از درگاه‌های غیرحضوری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بانک مرکزی با عنایت به شرایط خاص بهداشتی کشور، موج سوم کرونا، با هدف مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور تسهیل استفاده هم میهنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، در بخشنامه‌ای ضرورت رعایت تمهیداتی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
,
 
,
سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از ۱۰ میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام‌دهنده تراکنش قابل افزایش است.
,
 
,
با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی، در صورت اعمال نشدن کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.
,
 
,
در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی، ‌این سقف می‌تواند تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال افزایش یابد.
,
 
,
بخشنامه بانک مرکزی می‌افزاید: امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری تا پایان سال ۹۸ و به مدت یک‌سال بلامانع بوده و در این پیوند، ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.
,
 
,
همچنین سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی و به صورت موقت به ۲۰ میلیون ریال افزایش یافت.
,
 
,
این بخشنامه جایگزین بخشنامه‌های قبلی است و رعایت مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه