اخبار داغ

رئیس کمیته انرژی شرکت گاز استان یزد خبر داد

صرفه جویی 10 درصدی مصرف گاز با طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها‌

صرفه جویی 10 درصدی مصرف گاز با طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها‌
نعمت اللهی رئیس کمیته انرژی شرکت گاز استان یزد از صرفه جویی 10 درصدی مصرف گاز با اجرای سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا نعمت اللهی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا؛ با اشاره به راه اندازی سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ اظهار کرد: این سامانه دو گروه هدف مشترکین خانگی و مشترکین تجاری را شامل می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا؛,

رئیس کمیته انرژی شرکت گاز استان یزد ادامه داد: اولویت طرح فعلاً با مشترکین خانگی است فلذا مشترکینی که متوسط مصرفشان در سالهای ۹۷ و ۹۸ از ۲۵۰۰ متر مکعب بیشتر بوده و دارای موتورخانه باشند مشمول این طرح هستند.

,

وی گفت: مشترکین می توانند با مراجعه به سایت nigc.ir و وارد کردن شماره اشتراک وضعیت  خود را مشاهده کرده و در صورتی که مشمول این طرح باشند از یارانه شرکت گاز برای اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحد مسکونی خود بهره مند شوند. 

,

این مقام مسئول گفت: یک مجری طرف قرار داد شرکت گاز به واحدهای مشمول مراجعه کرده و برای تنظیم مشعل، عایق کاری موتورخانه و رسوب گیر الکترونیکی برآورد قیمت انجام می دهد. در مرحله بعد ناظر شرکت گاز به موتورخانه مراجعه کرده و سقف مبالغی که می‌ توان در سه موضوع فوق هزینه شود را تعیین می کند. 

,

مجری طرح سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ در یزد اظهار کرد: پس از انجام اصلاحات نماینده شرکت گاز بر حسن انجام کار نظارت کرده و مجری هزینه را از شرکت گاز دریافت کند و مشترک نیز هیچ وجهی پرداخت نمی کند.

,

وی بیان داشت: این طرح بر اساس تحقیقات میدانی که سال گذشته از سوی شرکت گاز بر روی ۲۴۰۰۰ موتورخانه در سراسر کشور انجام شده طراحی شده است و پیش بینی می شود با اجرای آن به طور متوسط حدود ۱۰ درصد  به کاهش مصرف سوخت منجر شود. 

,

نعمت اللهی اضافه کرد: بودجه مورد نیاز این طرح از محل صرفه جویی که اتفاق می‌افتد تامین می شود.

,

رئیس کمیته انرژی شرکت گاز استان یزد با دعوت از شهروندان برای شرکت در این طرح اظهار کرد: در استان یزد ۲۴۰ هزار مشترک خانگی وجود دارد که طبق برآوردی که صورت گرفته از این تعداد حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک مشمول این طرح می شوند.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: شرکت گاز در گام بعدی به دنبال این است که این طرح را به حوزه صنعت نیز تسری بدهد اما برای اماکن تجاری فعلاً پیش فرض وجود توجیه اقتصادی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه