اخبار داغ

در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اعلام شد؛

افزایش بستری‌ها و لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای کنترل کرونا

افزایش بستری‌ها و لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای کنترل کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طی هفته گذشته تاکنون در بیماری کرونا با یک روند شیب ملایم به سمت پیک، پیش می‌رویم، گفت: تعداد بستری‌ها در یک ماه گذشته روزانه بین 350 تا 400 نفر بود که طی هفته گذشته بیش از 550 بستری داشتیم و این روند در آزمایش سرپایی‌ها نیز ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; پرویز قزلباش امشب در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اظهار داشت: طی 8 ماه گذشته بیش از 13 هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از این بستری‌ها در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بوده و کمترین میزان هم با یک‌دهم درصد مربوط به بیمارستان ایثار ایجرود است و بیمارستان ارتش زنجان نیز حتی یک بیمار کرونایی ندارد.

,

قزلباش افزود: بیمارستان‌های غیردولتی و غیردانشگاهی استان نیز شامل امام حسین(ع) زنجان، بهمن زنجان و امید ابهر به ترتیب 6.8 ، 3.8 و 2.1 درصد بیماران کرونایی را در خود جای داده‌اند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین رعایت یا عدم رعایت با افزایش یا کاهش بستری‌ها وجود دارد، گفت: متوسط سنی مبتلایان و فوتی‌ها به ترتیب 58 و 71سال است.

,

وی افزود: شهرستان خرمدره طی هفته‌های اخیر، روند کاهشی داشت اما هفته گذشته روند افزایشی پیدا کرد که به همین دلیل جزء شهرستان‌های خاص قرار گرفت.

,

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز که امروز به شهرستان خرمدره سفر کرده بود، گفت: تیم‌های بازرسی در قالب 11 اکیپ طی امروز 285 مورد بازرسی در شهرستان خرمدره انجام دادند که در پی آن 25 واحد صنفی پلمب شده و از 30 واحد صنفی نیز تعهد اخذ شد.

,

وی با اشاره به برگزاری جلسه با روسای اتحادیه‌های صنفی و مجمع امور صنفی خرمدره اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که هرکدام از روسای اتحادیه‌ها تا پایان امشب، جلسه‌ای با صنف زیرمجموعه خود برگزار و تعهد لازم دریافت شود که هم خود اصناف از ماسک استفاده کرده و هم به افرادی خدمات ارائه دهند که ماسک می‌زنند وگرنه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

,

مرادی نافچی افزود: همچنین جلسه مشترک شورای تامین شهرستان‌های ابهر و خرمدره برگزار شد که در این جلسه نیز مصوبات و تکالیفی بر عهده دستگاه‌های مختلف گذاشته و مقرر شد فرماندهان بسیج، تیم‌های بازرسی، نظارت و ارزیابی خود را فعال کنند و برخورد نیروی انتظامی نیز عملیاتی و قاطع باشد.

,

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به محدودیت‌های اِعمال شده طی هفته‌های گذشته گفت: متاسفانه 2 محل علی‌رغم اعمال محدودیت‌ها تقریبا روی تعطیلی را به خود ندیدند که آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی بودند.

,

وی اظهار داشت: در خصوص آرایشگاه‌های زنانه با توجه به اینکه در محل‌های درب بسته و با تعیین وقت قبلی، خدمات ارائه می‌دهند، کار به جایی رسید که گفتیم درب منزل مربوطه را پلمب کنید.

,

صائینی خاطرنشان کرد: در خصوص باشگاه‌های ورزشی نیز باید توجه داشت که شرایط، بحرانی است و باید توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

,

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه مراسم جشن و ازدواج در ماه‌های محرم و صفر برگزار نمی‌شد، گفت: با گذشت این ماه‌ها مجددا برگزاری مراسم در روستاها و باغ‌شهرها آغاز شده که خطر انتشار ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، تالارهای پذیرایی حتی اگر با 30 درصد ظرفیت هم مجوز فعالیت داده شود هم می‌توان فعالت آن‌ها را کنترل کرد و هم مراسم مردم برگزار شود وگرنه نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم در باغ‌شهرها و روستاها را گرفت.

,

فغفوری خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز برای فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت می‌توان با نظارت علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی، فعالیت تالارها را کنترل کرد ضمن اینکه تا حدودی از مشکلات تالارها نیز کاسته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه