اخبار داغ

موقع احساس خطر از مومو با این شماره تماس بگیرید!

موقع احساس خطر از مومو با این شماره تماس بگیرید!
رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار داشت: متاسفانه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد از این اطلاعات پنهانی به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیامدهای اجتماعی چالش مومو در فضای مجازی گفت: این چالش می‌تواند سلامت روان یا حتی زندگی کودکان را با خطر مواجه کند و والدین می‌توانند درصورت احساس خطر و احتمال وقوع بحران قریب‌الوقوع برای کودکان خود برای دریافت مشاوره با شماره تلفن ۱۴۸۰ و در صورت مشاهده اقدامات عملی و خطر برای کودکان با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
محمود علیگو با یادآوری اینکه خط اورژانس ۱۲۳ برای رسیدگی به مواردی مانند کودک‌آزاری، خودکشی و همسرآزاری درنظر گرفته شده، افزود: اعتماد بیش از حد به محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، عدم آگاهی کامل از قابلیت‌های فضای مجازی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی از آسیب‌های فضای مجازی است که باید نسبت به آن توجه داشت.
,
 
,
وی اضافه کرد: متاسفانه هرگونه محتوایی در فضای مجازی به سرعت فراگیر می‌شود و افراد هر مطلبی را بدون تعقل در فضای مجازی می‌پذیرند و اگر والدین از همان ابتدا آموزش‌های لازم در رابطه با فضای مجازی را به فرزندان خود بیاموزند، کمتر با آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی مواجه می‌شویم.
,
 
,
رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار داشت: متاسفانه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد از این اطلاعات پنهانی به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند و با توجه به روحیه حساس کودکان، آن‌ها از ترس آشکار شدن اطلاعات یا ترس روانی ناشی از آگاه بودن فردی به تمام اطلاعات شخصی آنها، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و این احتمال وجود دارد که دست به اقدامات تهدیدکننده برای سلامت خود یا اطرافیان بزنند.
,
 
,
علیگو از خانواده‌ها خواست تا نسبت به بهره‌وری از فضای مجازی، آموزش‌های لازم را به کودکان خود ارائه دهند و خود نیز به عنوان الگویی در این زمینه برای فرزندانشان باشند.
,
 
,
وی اضافه کرد: سوءاستفاده‌کنندگانی که با ساخت اکانت‌های جعلی نیز کودکان را به چالش مومو دعوت می‌کنند در حقیقت به نوعی مرتکب کودک‌آزاری می‌شوند و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
,
 
,
مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفتگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناک دعوت می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه