اخبار داغ

عضو شورای عالی نظام پزشکی مطرح کرد؛

تعداد جانباختگان کرونا ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی

تعداد جانباختگان کرونا ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی
عضو شورای عالی نظام پزشکی، راهکار خروج از شرایط بحران کرونا را نیازمند عزم ملی و بازنگری اساسی در نحوه مدیریت بیماری در کشور دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قشلاقی، با اشاره به اینکه ویروس کرونا در خلاء مدیریت ناکارآمد روز به روز نگران کننده تر از قبل جولان می‌دهد، گفت: شرایط کنونی از مدت‌ها قبل از سوی کارشناسان پیش بینی شده و هشدارهای لازم داده شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به جهت تعداد کم تست PCR نسبت به خیلی از کشورها به ظاهر پایین گزارش می‌شود، افزود: میزان مرگ و میر واقعی قابل کتمان نیست و وزارت بهداشت صرفاً مواردی را که تست مثبت دارند در آمار فوت شدگان محسوب می‌کند.
,
 
,
وی ادامه داد: فوتی هایی که بر اساس یافته‌های پاراکلینیکی و بالینی رخ می‌دهد بر تیم درمان کاملاً محرز بوده اما در لیست فوتی‌های وزارت بهداشت قرار نمی‌گیرد.
,
 
,
عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به آمارهایی که گاهاً از سوی برخی مدیران به صورت غیر رسمی اعلام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های میدانی کادر درمان و همچنین با بررسی آمار دفن شدگان، می‌توان گفت میزان مرگ و میر کرونا در کشور حدود ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی است.
,
 
,
قشلاقی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم ارتباط مستقیم با درک صحیح و قابل اعتماد آنان از وضعیت موجود بیماری در کشور دارد، تصریح کرد: عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق وضعیت موجود این بیماری در کشور و صرفاً اعلام وضعیت زرد یا قرمز در شهرها، اشتباهی خطرناک و غیر قابل جبران و از دلایل مهم افزایش مبتلایان و فوت شدگان است.
,
 
,
وی گفت: علاوه بر ضعف مدیریت و عدم بهره‌گیری درست از شیوه‌های معمول و شناخته شده علمی در کنترل و پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌ها و نیز عدم هماهنگی کافی در بین ارکان حاکمیت در ابعاد مختلف، از دیگر عوامل کنترل نشدن این بیماری و شیب صعودی فوت شدگان است.
,
 
,
عضو شورای عالی نظام پزشکی با گریز به کیفیت ماسک‌های موجود در بازار، بیان کرد: متأسفانه بخشی از ماسک‌های عرضه شده فاقد کیفیت و استاندارد لازم هستند و از طرفی مردم به علت مشکلات معیشتی یک ماسک را چندین بار و گاهاً چندین روز استفاده می‌کند، در صورتی که حداکثر زمان مفید استفاده از یک ماسک استاندارد چهار ساعت است و اگر به هر علتی ماسک از روی صورت برداشته شود نباید مجدداً استفاده شود.
,
 
,
قشلاقی، به پر شدن تخت‌های بیمارستانی در اکثر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: بستری بیماران بعد از شدت گرفتن علائم، خستگی مفرط و یا بیمار شدن تعداد قابل توجهی از کادر درمان، کافی نبودن و یا از کار افتادن برخی تجهیزات حیاتی از جمله دستگاه‌های ونتیلاتور و اکسیژن سازهای سانترال در بیمارستان ها که به جهت تحریم‌های آمریکا تعمیر و یا جایگزین کردن آنها بسیار سخت شده است، از دیگر علل افزایش مرگ و میر کرونا در کشور است.
,
 
,
عضو شورای عالی نظام پزشکی، خروج از شرایط حاضر و کنترل این همه‌گیری را نیازمند عزم ملی دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی کشور نیازمند اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم، بازنگری اساسی در اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ظرفیت‌های فیزیکی و توان مالی تمام نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف وابسته به حاکمیت و همچنین بسیج سازمان‌های مردم نهاد با فرماندهی واحد و مقتدر و تلاش برای جذب کمک‌های بین‌المللی هستیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه