اخبار داغ

یادداشت؛

سفر به ناممکن‌ها با فناوری

سفر به ناممکن‌ها با فناوری
فناوری واقعیت مجازی VR امروز تبدیل به جاذبه‌ای مستقل شده است و واقعیت مجازی در حوزۀ گردشگری مدت‌هاست که پا را فراتر از معرفی جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری گذاشته گذاشته و وارد جهان اشیا و آثار موجود در موزه‌ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ورود اینترنت و ابزار الکترونیک به دنیای مدرن تعریف بسیاری از مفاهیم را در زندگی انسان‌ها تغییر داد. تعریف «سفر» هم ناگزیر دچار تحولاتی شده است. تکنولوژی، ابزارهایی در اختیار انسان امروزی می‌گذارد که سفر را مثل بسیاری از امور روزمره برای او سهل و آسان می‌کند. دنیای صفر و یک هر روز بیشتر از قبل دامنۀ تأثیر خود را در صنعت سفر و گردشگری توسعه می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بیش از یک دهه است که دو مفهوم «گردشگری مجازی» و «گردشگری الکترونیک» تبدیل به مفاهیمی اثرگذار بر صنعت گردشگری دنیا شده‌اند. در فضای رقابتی این صنعت، بسیاری از فعالان ناگزیر در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود جایگاهی ویژه برای استفاده از امکانات الکترونیک و آنلاین در نظر می‌گیرند. در ماه‌های اخیر نیز شیوع کرونا عدویی بود که سبب خیر و باعث رشد و توسعۀ بیشتر این دو مفهوم در گردشگری دنیا شد.

,

در گردشگری الکترونیک (e-tourism) از فناوری اطلاعات برای عرضۀ خدمات به گردشگران استفاده می‌شود و در گردشگری مجازی (virtual tourism) فعالان این صنعت از ابزارهای هوشمند و امکانات واقعیت مجازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و امکانات مربوط به آن بهره می‌برند.

,

گردشگری مجازی در دنیا طرف‌داران خاص خود را دارد؛ کسانی که پیش از شروع سفر از طریق تورهای مجازی با مقصد آشنا می‌شوند و کسانی که به دلایلی امکان سفر به مقصدی خاص را ندارند، در دنیای سه‌بُعدی به آن منطقه سفر می‌کنند.

,

برگزاری تورهای مجازی و در شکل پیشرفته‌تر، استفاده از ابزارهای تخصصی مثل هدست واقعیت مجازی (VR) برای ایجاد تجربه‌ای ملموس و همچنین بهره‌مندی از امکانات گجت‌ها نشان می‌دهد که دنیای آینده برای علاقه‌مندان به سفر متفاوت با دنیایی است که تا امروز تجربه کرده‌اند.

,

واقعیت مجازی در حوزۀ گردشگری مدت‌هاست که پا را فراتر از معرفی جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری گذاشته و وارد جهان اشیا و آثار موجود در موزه‌ها شده است. موزه‌های دنیا یکی پس از دیگری به این امکانات مجهز می‌شوند و بازدیدکنندگان با کمک ابزار واقعیت مجازی می‌توانند به شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز از موزه بازدید کنند.

,

فناوری واقعیت مجازی VR امروز تبدیل به جاذبه‌ای مستقل شده است. تأسیس VR Parkها در نقاط مختلف دنیا از جذابیت‌هایی است که سیاست‌گذاران گردشگری در سال‌های اخیر حسابی ویژه‌ روی آن باز کرده‌اند.

,

یکی از جذابیت‌های گردشگری مجازی بی‌اعتبار شدن مرزهاست؛ گردشگر بدون نیاز به دریافت ویزا و بلیت و مجوزهای دیگر می‌تواند به موزه یا جاذبۀ گردشگری و حتی شهر موردعلاقۀ خود سفر کند و به گوشه‌وکنار آن سرک بکشد.

,

فرزانه قبادی، کارشناس رسانه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه