اخبار داغ

پاک کردن صورت مساله در روزهای کرونایی؛

آیا با پلمپ نانوایی ها می توان کرونا را کنترل کرد؟

آیا با پلمپ نانوایی ها می توان کرونا را کنترل کرد؟
در شرایطی که لزوم بر کاهش و پراکنده کردن جمعیت در مراکز خدمات است، بازرسی ها برای جلوگیری از تخلف نانوایان به پلمپ این مراکز منجر شده است. این پلمپ ها ازدحام را در نانوایی های مجاور بیشتر می کند و افزایش شیوع کرونا همچنین کاهش کیفیت خدمت رسانی به مردم را در پی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در روزهای گذشته نانوایی هایی با مهر پلمپ در سطح شهر همدان دیده می شوند کمی آنسوتر نانوایی هایی با ازدحام و شلوغی بسیار به چشم می خورد این شلوغی باعث عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شده است و گویا مردم همراه نان، کرونا را هم به خانه هایشان می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

علت این پلمپ ها در مراکز پخش نان با حجم زیاد مراجعه مردم چیست؟ این کار چه عقبه ای غیر از ایجاد ازدحام در سایر نانوایی ها و در نتیجه قرارگرفتن آنها نیز در نوبت پلمپ دارد؟ آیا اصلا این رویکرد برای وضعیت کنونی مناسب است؟ در چنین شرایطی که اولویت بر پراکنده کردن جمعیت در مراکز توزیع خدمات است آیا راه حل توبیخی دیگری به جز خارج کردن خدمات از دسترس مردم وجود ندارد؟

,

این اجبار برای ماندن در صفوف طولانی و غیر ایمن از لحاظ مدیریت بیماری کرونا بر مردم باعث نارضایتی آنها شده است به نظر می رسد کم شدن تعداد مراکز توزیع نان باعث ایجاد اجباری ازدحام در بقیه نانوایی ها شده است تعطیلی برخی نانوایی ها فشار را بر نانوایان در حال کار زیاد می کند.

,

, ,

برای پاسخ به چرایی در پیش گرفتن راه پلمپ برای نانوایی های متخلف و ازدحامی که به دنبال دارد پاسخ را از لیدا رفعتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان جویا شدیم.

,

به دلیل عدم رعایت تذکرات مجبور به پلمپ برخی نانوایی ها  شدیم

, به دلیل عدم رعایت تذکرات مجبور به پلمپ برخی نانوایی ها  شدیم, به دلیل عدم رعایت تذکرات مجبور به پلمپ برخی نانوایی ها  شدیم,

رفعتی با بیان اینکه ابلاغیه ای تحت عنوان فرایند نظارت بر پروتکل های بهداشتی و الزامات سلامت محیط کار از سوی وزارت بهداشت ما را موظف به نظارت می کند گفت: این نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی از طرف استانداری ها و دانشگاه های علوم پزشکی و در غالب تیم های مشترک بازرسی اماکن، تعزیرات، فرمانداری ها، نیرو انتظامی و حتی دادستانی ها در سطح شهر و ازتمامی مراکز تهیه و توزیع انجام می شود و در گزارشی هفتگی به استانداری و بعد ستاد ملی مبارزه با کرونا می رسد.

,

وی با بیان اینکه علی رغم وجود جریمه برای نزدن ماسک، متاسفانه در سطح شهر رعایت پروتکل ها توسط مردم به هیچ وجه رضایت بخش نیست، افزود: بارها به نانوایی ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر داده ایم اما به دلیل ایجاد نکردن شرایط امن برای سلامت مشتریان از نظرطریقه ی اخذ وجه نقد و مشخص نبودن جایگاه صفوف افراد مجبور به پلمپ آنها شدیم.

,

پلمپ۳۳ نانوایی طی هفته گذشته در استان همدان

, پلمپ۳۳ نانوایی طی هفته گذشته در استان همدان, پلمپ۳۳ نانوایی طی هفته گذشته در استان همدان,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تعداد نانوایی های پلمپ شده استان همدان گفت: طی یک هفته گذشته ۳۳ نانوایی در سطح استان پلمپ شده اند که در صورت داشتن تعهد محضری ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت باز گشایی می شوند.

,

وی در پاسخ سوال خبرنگار عصر همدان مبنی بر اینکه آیا این پلمپ ها خود باعث افزایش ازدحام نمی شود گفت: چاره ای برای ما نمانده است حتی در بعضی محل ها لازم است چند نانوایی را پلمپ کنیم اما برای جلوگیری از ازدحام تصمیم به نوبت بندی این پلمپ ها کردیم!

,

رفعتی در پایان با بیان اینکه از اپلیکیشن های خرید غیر حضوری استقبال می کنیم گفت: واقعیت این است که امروز مردم تحت فشار اقتصادی هستند و یکی از عواملی که باعث عدم استقبال از خرید غیر حضوری می شود گران تر خریدن کالایی است که در روز بازارها به قیمت بهتری عرضه می شود.

,

به گزارش عصر همدان، علی رغم پاسخ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ناچاری برای به کار گیری راه حل پلمپ به نظر می رسد تلاش لازم برای قرار دادن این اقدام به عنوان راه حل نهایی در جلوگیری از عدم رعایت پروتکل ها شکل نگرفته است. توبیخ نانوایان افزایش جریمه های نقدی به میزانی که بتواند در مقابل انجام تخلف ها بازدارنده باشد، کسر از حقوق یا حتی قطع کردن آن برای یک ماه به عنوان جریمه ای مناسب تر از به ازدحام کشاندن چند مرکز اداری و خدماتی و البته به زحمت انداختن و در خطر قرار دادن مردم از نظر ابتلا به ویروس کرونا برای دریافت خدمات به نظر می رسد.

,

از دسترس خارج شدن خدمات، طولانی تر و ناامن تر شدن پروسه ی تهیه نان برای مردم، افزایش تردد به دفترخانه ها، کافی نت ها، صنف نانوایان و… برای تهیه تعهد محضری از سوی نانوایان از جمله مشکلاتی است که این پلمپ های غیر ضروری به دنبال خود می آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه