اخبار داغ

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی مطرح کرد؛

سهم 60 درصدی روستاییان از بیمه سلامت/ نسخه‌نویسی الکترونیک در 13 شهرستان خراسان رضوی اجرا شد

سهم 60 درصدی روستاییان از بیمه سلامت/ نسخه‌نویسی الکترونیک در 13 شهرستان خراسان رضوی اجرا شد
رزمی گفت: بیش از 3 میلیون از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که 60 درصد آنها در روستاها سکونت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا رزمی، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری با اسحاب رسانه اظهار کرد: در استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر دفترچه بیمه سلامت همگانیی دریافت کردند و بیش از 18 هزار نفر از اتباع خارجی استان نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: کلیه مددجویان کمیته امداد که بیش از 57 هزار نفر هستند در قالب صندوق سایر اقشار از تمام خدمات بیمه ای ارائه شده توسط بیمه سلامت ایران برخوردار هستند.

,

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ضمن اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 132 نفر از افراد مجهول الهویه استان گفت: در خصوص بیمه درمان اعتیاد در سال های 94 تا 97 با تعداد 80 مرکز دولتی و خصوصی قرارداد منعقد و در مجموع بیش از 4 هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

,

وی افزود: در سال جاری تعداد 81 دفتر پیشخوان دولت با اداره بیمه سلامت استان همکاری دارند و برای 242 نفر نیز در این راستا اشتغالزایی شده است.

,

رزمی تصریح کرد: با اجرای قاننون بیمه همگانی سلامت در کشور از آبان 98 پیش بینی شده است که 8 میلیون نفر در سراسر کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه ای باشنند که با ثبت نام و شرکت در آزمون وسع با دریافت دفترچه درمانی از مزایای خدمات سازمان بیمه سلامت برخوردار شوند.

,

وی با اشاره به چهار پروزه اساسی بیمه سلامت از جمله رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در 41 بیمارستان دانشگاهی، اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک در 13 شهرستان خراسان رضوی، اجرای پروژه استحقاق سنجی الکترونیک و اجرای پروزه ارزیابی میزان پذیرش و بستری غیرحضوری افزود: علاوه بر پوشش بیمه رایگان بیش از یک میلیون نفر در استان این اداره در راستای تأمین مالی این طرح با دانشگاه و حوزه سلامت استان همکاری داشته است.

,

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: از چهل میلیون بیمه شده 22 میلیون روستایی و 11 میلیون نیز شامل بیمه سلامت هستند از اسفند 98 تا سال جاری بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار به این اداره اختصاص یافته و مطالبات 97 و 98 تا دیماه تسویه حساب شده است.

,

وی با بیان اینکه تا کنون بیمه شدگان به 800 هزار نفر کاهش یافته است افزود: از مبلغ بیش از 5 میلیونی هزینه های بیماری کرونا حدود 4 میلیون تومان را بیمه سلامت متعهد به پرداخت شده است.

,

رزمی خاطرنشان کرد: تمام بدهی های بیمه سلامکت خراسان رضوی مربوط به سال 97 است که پرد اخت شده مانده مطالبات مراکز غیردانشگاهی سال 98 در خرداد ماه 99  به موسسات درمانی طرف قراداد و دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده است.

,

وی با اعلام این مطلب که بیش از 1800 مطب و موسسه درمانی در نسخه پیچی الکترونیک شرکت داشتند افزود: بیش از 3 میلیون نفر معادل 49 درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که 60 درصد آنها در روستاها سکونت دارند و تداوم پوشش بیمه رایگان نیز بر اساس تأیید در آزمون وسع خواهد بود.

,

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اگر کسی در دفاتر پیشخوان دولت برای بیمه سلامت ثبت نام کند بررسی شده و در صورت استفاده از دفترچه تأمین اجتماعی دیگر دفترچه بیمه سلامت برای فرد صادر نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه