اخبار داغ

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس:

ده‌ها غیزانیه در خراسان شمالی وجود دارد

ده‌ها غیزانیه در خراسان شمالی وجود دارد
سید محمد پاکمهر گفت: وضعیت آب شرب روستایی در خراسان شمالی بسیار بدتر از سایر استان ها است به طوری که در خراسان شمالی ده ها غیزانیه وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم اظهار کرد: استان خراسان شمالی با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان در شاخص های توسعه ای حتی از استان سیستان و بلوچستان که یکی از استان های محروم به شمار می رود،پایین تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی افزود: بیش از 70 درصد روستاهای خراسان شمالی در مرز تنش آبی و بحران قرار دارند، برای رهایی از این وضعیت راهکار هم وجود دارد اما به دلیل نبود اعتبار نمی توان کاری انجام داد.

,

وی تصریح کرد:14 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور ساخته شده که یک کیلومتر هم در خراسان شمالی قرار ندارد و از 7 هزار کیلومتر راه آهن که در کشور ساخته شده یک کیلومتر در خراسان شمالی وجود ندارد.

,

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این وضعیت در حالی در خراسان شمالی وجود دارد که مردمان این دیار در دوران دفاع مقدس با تقدیم 28 هزار شهید، جانباز و آزاده بیشترین شهید را نسبت به جمعیت تقدیم نظام کرده اند و با وجود قابلیلت ها و استعداد های زیادی که در این استان وجود دارد اما زیر ساخت های دستیابی و بهره برداری از این ظرفیت ها وجود ندارد.

,

وی به کارخانه آلومینای جاجرم به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کننده پودر آلومینا در خاورمیانه در این استان اشاره کرد و گفت: بخاطر نبود اعتبار فاز دوم و تکمیلی این کارخانه اجرا نمی شود و درد بزرگتر این است که در سازمان خصوصی سازی تصمیم بر این گرفته شده که این کارخانه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود.

,

پاکمهر تصریح کرد: این تصمیم در حالی است که نتیجه واگذاری کارخانه پتروشیمی به شستا برای استان ثمره ای نداشته و در حال حاضر فازهای تکمیلی اجرا نمی شود.

,

وی کارخانه آلومینا را در حکم یک گنج برشمرد که نیازمند انجام کار عمرانی است.

,

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان تاکید کرد: خراسان شمالی با تمام ظرفیت هایی که دارد در حال حاضر وضعیت مناسبی به لحاظ توسعه ای ندارد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه