اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی؛

دو میلیون و 100 هزار بیمه شده در آذربایجان‌شرقی/ رمدسیویر هنوز تحت پوشش بیمه نیست

دو میلیون و 100 هزار بیمه شده در آذربایجان‌شرقی/ رمدسیویر هنوز تحت پوشش بیمه نیست
مجیدی گفت: تمام داروهای تایید شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت پوشش بیمه قرار داده شده است و هنوز رمدسیویر مورد تایید قرار نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در کل کشور بالغ بر چهل میلیون و در استان بالای دو میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده داریم که یک میلیون نفر بیمه شدگان روستایی، ۲۸۰ هزار بیمه شده دولتی و نیروهای مسلح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که رایگان بیمه شده و ۸۰ هزار نفر بیمه ایرانیان دارند که با پرداخت هزینه بیمه شدند، گفت: عقد قرارداد بیمه سلامت سال گذشته کمی زمانبر بود که این مشکل حل شده است.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص پوشش بیمه درمانی برای بیماران کرونایی عنوان کرد: در سال ۹۹ تمام خدمات و داروهایی که اثربخشی آنها در درمان کرونا تایید شده تحت پوشش بیمه در آمده است و ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران بستری کرونا را بیمه پرداخت می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه تا به امروز بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان هزینه ثبت شده برای بیماران کرونایی است، توضیح داد: هر بیمار کرونایی بستری شده چهار میلیون تومان هزینه برای بیمه سلامت داشته که هزینه بالایی است.

,

مجیدی در خصوص مشکلات بیمه شدگان و نحوه مطرح کردن آن با بیمه سلامت گفت: سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی سوالات، پیشنهادات و انتقادات مردم است و روزهای دوشنبه خود مدیران بیمه سلامت پاسخگو هستند.

,

وی با بیان اینکه تا ابتدای امسال تمام روستاییان، بیمه سلامت همگانی و کمیته امداد رایگان بیمه شدند، ابراز داشت: بیماران ام اس، هموفیلی،تالاسمی، پیوندی، دیالیزی دفترچه رایگان گرفته‌اند و بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان هزینه بیمه برای این بیماران شده است.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص میزان مراجعات این اداره کل توضیح داد: سال ۹۸ بار مراجعه بالای هفت میلیون نفر بوده که کل هزینه ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است. الکترونیکی شدن اسناد باعث صرفه‌جویی بیش از میلیون برگه کاغذ شده و این کار نه تنها باعث صرفه‌جویی کاغذ می‌شود بلکه دقت را بالا برده و زمان رسیدگی را کاهش می‌دهد.

,

وی در پاسخ به این سوال که کدام داروها برای درمان کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، عنوان کرد: شش تا هفت قلم دارو برای درمان کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفته است اما رمدسیویر هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته زیرا هنوز تاثیر آن در ستاد ملی مبارزه با کرونا تایید نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه