اخبار داغ

ویروسی با چثه کوچک اما دردسرهای بزرگ/ توجه به هشدارها راه حل اساسی برای مقابله با کرونا است

ویروسی با چثه کوچک اما دردسرهای بزرگ/ توجه به هشدارها راه حل اساسی برای مقابله با کرونا است
ویروس کرونا با چثه کوچکش موجب برهم زدن آرامش زندگی مردم و تغییر روش سبک زندگی شده که توجه به هشدارها راه حل اساسی مقابله با آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ویروس کرونا بعنوان پدیده قرن تمام مناسبات زندگی انسان را که سال های سال به آن عادت کرده بودیم، تحت تاثیر خودش قرار داده است که مهمترین آن مسائل بهداشتی و اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت در موج سوم کرونا متاسفانه این بیماری ناشناخته هر روز بیش از 300 نفر را در کشور به کام مرگ می کشاند.

,

اینطور که مشخص است این ویروس چموش به این زودی ها خیال رفتن ندارد و موجب بروز ضرر و زیان های فراوان در تمامی حوزه ها برای مردم شده است.

,

اما مدتی است که حضور این مهمان ناخوانده برای مردم عادی شده است و دیگر کسی مانند روزهای اول خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی نمی داند و همین اتفاق موجب شده است آمارها بالا برود و رکود جدیددی را ثبت نماید.

,

با شروع موج سوم کرونا شهرستان بیجار و بانه در استان کردستان در وضعیت بحرانی قرار گرفته و از امروز 6 آبان شاهد اتخاذ تدابیر شدید برای مقابله با این ویروس هستیم.

,

, ,

تعطیلی ادارات بیجار و بانه به مدت یک هفته

, تعطیلی ادارات بیجار و بانه به مدت یک هفته,

استاندار کردستان در جلسه شامگاه گذشته ستاد کرونای استان از تعطیلی فعالیت ادارات بانه و بیجار با هدف تامین سلامت مردم به مدت یک هفته خبر داد.

,

وی خواستار فعالیت ۵۰ درصد کارکنان ادارات دیگر مناطق استان به صورت دورکاری شد و اضافه کرد: از فردا بمدت یک هفته دستگاه‌های اجرایی دولتی، خصوصی و خدماتی باید این مصوبه را اجرا کنند.

,

به گفته مردانیا، در این ایام جلسات ادارات و استانداری حتما باید محدود یا تعطیل شود و در صورت نیاز به برگزاری، زمان آن کوتاه و افراد حاضر نیز محدود باشند تا تجمع ایجاد نشود.

,

استاندار کردستان با بیان اینکه سرویس ادارات صبح و عصرها از فردا برای ۲ هفته در همه استان تعطیل می‌شود، افزود: همه باید برای پیشگیری از شیوع کرونا تلاش کنیم.

,

, ,

ادارات خدمات رسان بیجار تعطیل نیست

, ادارات خدمات رسان بیجار تعطیل نیست,

فرماندار بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بیجار جزء 45 شهرستان پر خطر کشور است، طبق دستور العمل ستاد کرونا استان به منظور پیشگیری از افزایش این ویروس شهرستان بیجار یک هفته نیمه تعطیل اعلام شد.

,

وی افزود: طبق دستورالعمل ستاد کرونا به مدت 10 روز از تاریخ 6 آبان لغایت 16 آبان کلیه صنوف شهرستان بیجار تعطیل است.

,

ورمقانی گفت: بر اساس دستور العمل ستاد کرونای استان دستگاه های خدمات رسان در طول این هفته تعطیل نیست اما سایر دستگاه ها تعطیل است و هیچگونه خدماتی توسط آنها ارائه نمی شود.

,

, ,

بخش دوم کرونا در بیجار جدا سازی و تجهیز شد

, بخش دوم کرونا در بیجار جدا سازی و تجهیز شد,

امیر مرسا مدیرشبکه بهداشت درمان بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: پس از تکمیل ظرفیت بخش ایزوله عفونی بخش دیگری در بیمارستان امام حسین(ع) تجهیز و جداسازی شد.

,

وی افزود: بخش دوم کرونا در بیجار جدا سازی و تجهیز شدین‌روزها شاهد نادیده گرفته‌شدن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم هستیم و برخی از مردم معتقدند که ویروس کرونا ضعیف شده است درحالی که این ویروس مرموز با قدرت بیشتری وارد میدان شده است.

,

مرسا جداسازی بخش دوم را اعلام کرد و گفت: افزایش شمار مبتلایان به  بیماری و افزایش مراجعات بیماران بدحال تا حدی بود که بخش ایزوله عفونی دوم جداسازی وتجهیز شد.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار با بیان اینکه تعداد آمار بیماران تنفسی در شهرستان افزایش چشمگیری داشته است افزود: ۳۲بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌ بستری است که حال تعدادی  از آنها وخیم است و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و تاکنون 45 نفر براثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

,

وی ادامه داد: در بخش عفونی ظرفیت‌ها را افزایش دادیم و اینها نشان از حجم زیاد بیماران است. بیماران بدحال بیشتر سالمندان هستند که متاسفانه به دلیل عدم رعایت در تماس آلوده شدند و از سویی نیاز به خدمات و تجهیزات دارو داریم و وقتی آمار بیماران افزایش یابد، نیاز به دارو و افزایش کار پرسنل و پرستاران افزایش می‌یابد.

,

مرسا ضمن تاکید بر نقش مردم در رعایت پروتکل‌ها گفت:  اگر پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم شرایط خوبی در پیش نداریم و در اسفند و فرودین  که مردم خوب عمل کردند شرایط خوب بود اما امروز ویروس کرونا دستخوش روزمرگی شده که درنتیجه شاهد افزایش موارد ابتلا هستیم.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار از تعطیلی میدان دام شهر بیجار ،کلیه مکانهای ورزشی دولتی و خصوصی،نمازهای جمعه و جماعت مساجد و ادارات،بقاء متبرکه ،آرامستانها،شهربازی ها،مهدکودک ها ،کلاسهای آموزشی دولتی و خصوصی و مراکز فنی حرفه ای ،مراسم عروسی و ختم و جشن تولد ،تالارهای پذیرایی،رستورانها و اغذیه فروشیها(صرفا بیرون بر) همایشها و یادواره ها و دانشگاهها از تاریخ 6 تا 16 آبان خبر داد.

,

وی تاکید کرد: تیم های گشت و نظارت متشکل از اماکن انتظامی،اتاق اصناف و اداره صمت،بهداشت ودرمان و تعزیرات حکومتی برتعطیلی های 10روزه گشت و بازرسی دارند و چنانچه هرکدام از صنوف پرخطر رعایت نکنند با اخذ دستور قضایی دادستان نسبت به پلمپ اقدام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه