اخبار داغ

زکی زاده خبر داد:

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهری استان تهران آغاز شد

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهری استان تهران آغاز شد
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: با هدف کنترل سیل و رسوب اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شهری این استان آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حمید رضا زکی زاده با بیان این مطلب افزود: امسال عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی با اعتباری معادل 15میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه های آبخیز شهری شهرستان های تهران، شمیرانات، پردیس، دماوند، فیروزکوه، ری و پاکدشت اجرایی می شود.

وی ادامه داد: پروژه های آبخیزداری با توجه به وضعیت مناطق و حساس و بحرانی بودن حوزه های آبخیز از لحاظ حفاظت خاک و آب به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون آبخیزداری استان تهران خاطر نشان کرد: حوزه های آبخیزی که در بالادست شهرها قرار دارند به عنوان حوزه های آبخیز شهری محسوب می شوند که در اثر بارش های شدید و یکباره، سیلاب به همراه رسوبات تهدیدی جدی را برای شهرها رقم می زند که اجرای پروژه های آبخیزداری برای مقابله با این تهدیدها و کنترل سیل و رسوب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

این مقام مسئول به اقدامات خوب و موثری که سال گذشته در برخی از حوزه های آبخیز استان تهران انجام شده است اشاره کرد و ابراز داشت: در سال گذشته پروژه های آبخیزداری با اعتباری حدود 35 میلیارد تومان که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده بود در 7 شهرستان حساس استان تهران اجرا شد که با اجرای این پروژه ها امکان کنترل و استحصال حدود 1 میلیون متر مکعب از سیلاب های حوزه های آبخیز شهری فراهم و از بروز بسیاری از خسارت های مالی و جانی پیشگیری به عمل آمد.

زکی زاده درباره اثر بخشی فعالیت های آبخیزداری اظهار داشت: هدف اصلی اجرای پروژه های آبخیزداری کنترل سیل و کاهش فرسایش خاک است که با این اقدامات شاهد تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی نیز خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه