اخبار داغ

واکنش‌ها به یک برنامه پرحاشیه؛

ماجرای جشن بیعت در مشهد چه بود؟

ماجرای جشن بیعت در مشهد چه بود؟
مراسم جشنی با سخنرانی رائفی پور و حضور چند هزار شرکت کننده در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد که برگزاری این مراسم واکنش‌های مختلفی از سوی تعدادی از مسئولان و مردم به دنبال داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، عصر روز دوشنبه به مناسبت اعیاد ماه ربیع الاول و سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) مراسم جشنی با سخنرانی علی اکبر رائفی پور و حضور چند هزار شرکت کننده در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد که برگزاری این مراسم واکنش‌های مختلفی از سوی تعدادی از مسئولان و مردم به دنبال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

همزمان با برگزاری این جشن کاربران فضای مجازی واکنش‌های متفاوتی به برگزاری این مراسم در شرایط کنونی داشتند و همچنین رسانه های بیگانه مانور زیادی روی آن دادند. هرچند شرکت کنندگان در این جشن از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را تا حد ممکن در ورزشگاه امام رضا(ع) رعایت کرده بودند اما برخی شهروندان از تجمع جمعیت چند هزار نفری مقابل درهای این ورزشگاه هنگام شروع و پایان مراسم گلایه کردند.

,

در همین خصوص رائفی پور با انتشار توئیتی نوشت: با توجه به روال برگزاری مراسمات مذهبی در ورزشگاه امام رضا(ع)، اخذ مجوزهای قانونی و شرط بنده مبنی بر رعایت پروتکل ها پذیرفتم.

,

, ,

 

,

این اتفاق واکنش برخی مسئولان شهری و کشوری را نیز به دنبال داشت و مسئولان فرمانداری مشهد در اظهار نظری اعلام کردند برای برگزاری این جشن مجوزی از سوی فرمانداری داده نشده است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی و شورای هیئت‌های مذهبی مشهد به عنوان برگزار کننده باید نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام می کردند.

,

در ادامه دکتر حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در اظهار نظری گفت: برای برگزاری تجمع در دوره کرونا باید مجوز بهداشتی دریافت کرد اما من اطلاع ندارم برای برگزاری جشن در ورزشگاه امام رضا(ع) مجوزی دریافت شده است یا خیر اما ممکن است ستاد کرونای استان مجوز لازم را صادر کرده باشد.

,

اما حجت‌الاسلام علی کریم پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد در واکنش به این اظهارات گفت: این جشن باشکوه عصر دوشنبه در فضای باز و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد و طی هماهنگی با مرکز بهداشت مشهد و به صورت شفاهی مجوز برگزاری آن گرفته شده است. وی افزود: تلاش ما در مراسم این چنینی بر ۲ اصل برگزاری باشکوه مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا  استوار است. با این حال، هنوز مسئولان مرکز بهداشت مشهد در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده اند.

,

, ,

با این وجود دکتر محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته در تماسی به شبکه خبر اعلام کرد: به خاطر سیر پیش رونده بیماری کرونا برپایی تمام جشن‌ها و مراسم شادی در ماه ربیع الاول ممنوع است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوران شیوع کرونا از طریق رسانه های مختلف بر عدم برپایی تجمعات با هدف پیشگیری از بیماری تاکید دارد.
وی اضافه کرد: این که تجمع روز دوشنبه چه طور برگزار شده است جای سوال دارد و  استاندار محترم دستور پیگیری و رسیدگی به این موضوع را صادر کرده اند و معاونت حوزه بهداشتی این دانشگاه هیچ مجوزی برای برگزاری جشن روز دوشنبه در مشهد صادر نکرده است .

, .,
, .,

, , ,

در پی انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از مراسم جشن بیعت در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد و انتشار پوستر برنامه با لوگوی شهرداری این شهر در فضای مجازی، بتول گندمی عضو شورای شهر مشهد گفت: این جشن ارتباطی با شهرداری مشهد نداشت و از لوگوی شهرداری مشهد در این جشن سواستفاده شده است. ما در شورای شهر از شهردار مشهد در این خصوص سئوال کردیم که ایشان گفتند که این مراسم بدون هماهنگی برگزار شده و شهرداری در خصوص این موضوع مجوزی صادر نکرده و کسی را هم دعوت نکرده است.

,

لازم به ذکر است پیش از این برخی از شهروندان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و برخی سیاسیون از بازگشایی مجدد نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اجرای مراسم خاک سپاری محمد رضا شجریان در توس، تداوم سفرها به مشهد و برگزاری برخی آیین‌های مذهبی بدون رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انتقاد کرده بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه